Paskelbimo data: 2020-01-07
, autorius: ELRING

Daugiasluoksnių cilindrų galvutės tarpinės montavimas

Automobilių remonto dirbtuvės jau ne vieną dešimtmetį pripažįsta „Elring“ cilindrų galvutės tarpinių ir jų komplektų kokybę. Praktikoje ji patikrinta remontuojant variklius, transmisijas ir kitus mazgus.

Daugiasluoksnių metalinių cilindrų galvutės tarpinės montavimas.jpg

Cilindrų galvutės tarpinės yra vienas iš didžiausias apkrovas patiriančių variklio komponentų. Jo paskirtis – iš atmosferos pusės ir variklio vidaus patikimai užsandarinti degimo dujų, variklio alyvos ir aušinimo skysčio kameras tarp cilindrų galvutės ir variklio bloko. Tarpinė taip pat atlieka apkrovos tarp cilindrų galvos ir karterio paskirstymo elemento funkciją, todėl nuo jo labai priklauso jėgų pasiskirstymas variklyje ir cilindrų deformacijos.

Pastaraisiais metais į rinką leidžiamiems varikliams būdingos modernios charakteristikos, pavyzdžiui, ne tik didelis efektyvumas (automobilių dyzeliniai varikliai su tiesioginio įpurškimo sistemomis), optimizuotas degimo procesas, mažesnis svoris taikant lengvų konstrukcijų (aliuminio) technologiją, bet ir mažesnės degalų sąnaudos, minimalus išmetamų kenksmingųjų medžiagų kiekis ir perdirbamosios medžiagos.

Visa tai padeda užtikrinti variklių mažesnį kenksmingumą aplinkai. Vietoj dabartinių cilindrų galvutės tarpinių, kurios gaminamos iš minkštųjų medžiagų ir metalo, pradedamos naudoti daugiasluoksnės metalinės sandarinimo sistemos, gaminamos iš elastomero juostelėmis padengtų spyruoklinio plieno lakštų. Išleidusi „Metaloflex“®, „ElringKlinger“ tapo pirmąja pasaulyje daugiasluoksnius metalinius cilindrų galvutės tarpines gaminančia bendrove. Mechanikai, remontuodami variklius, vis dažniau susiduria su šia technologija.

Automobilių remonto dirbtuvių mechanikas turi žinoti, kaip tinkamai montuoti daugiasluoksnius metalinius cilindrų galvutės tarpines, ir vadovautis pateikiamais montavimo nurodymais.

Bendri montavimo nurodymai:

  • kruopščiai nuvalyti cilindrų bloką ir cilindrų galvutę;
  • tiesykle patikrinti dalių paviršiaus lygumą (išilgai ir skersai);
  • pašalinti visas įdubas (paviršiaus šlifavimas metalo apdirbimo ceche);
  • nustatyti cilindrų galvutės tarpinę į centrinę padėtį variklio bloko atžvilgiu (netepti jokio papildomo sandariklio, alyvos ar tepalo);
  • saugoti padengtus tarpinės paviršius, kad šie nuo sąlyčio su kokiais nors daiktais nesusibraižytų ir nebūtų kaip nors kitaip pažeisti;
  • elgtis atidžiai, kad nuo cilindrų galvutės ant sandarinimo tarpiklio nepatektų medžiagos likučių (pvz., metalo drožlių);
  • pakeisti cilindrų galvutės varžtus ir poveržles naujomis, iš srieginių kiaurymių pašalinti nešvarumus ir alyvą bei priveržti varžtus, kaip nurodo gamintojas.

Tinkamą variklio veikimą ir patikimą bei ilgaamžę sandarią jungtį užtikrinti įmanoma, tik paisant montavimo nurodymų. Varikliai yra skirtingi, todėl, be abejonės, būtina vadovautis variklio gamintojo pateikiama montavimo instrukcija.