Paskelbimo data: 2020-03-18
, autorius: Matas Šalčiukas

Dar daugiau elektrinių kurjerių: naujovė kasdienėje veikloje

Praėjusių metų rudenį pirmąjį elektromobilį pradėjusi naudoti bendrovė „Inter Cars Lietuva“ 2020-ųjų pradžioje jau turėjo tris ekologiškus automobilius. Kaip ši naujovė prigijo kasdienėje filialų veikloje ir kokių planų turi įmonė, siekdama populiarinti elektromobilius?

Krovininis elektromobilis.jpg

Susisiekimo ministerijos pateikiami duomenys rodo, kad 2019-aisiais Lietuvoje buvo įregistruota beveik 550 elektromobilių, o bendras jų skaičius Lietuvoje išaugo iki 1453 vnt. Iš jų didžiąją dalį – net 653 vnt. – sudaro „Nissan“ markės elektromobiliai. Prie elektra varomo transporto populiarinimo prisideda ir bendrovė „Inter Cars Lietuva“, jau trijuose savo filialuose – Alytaus, Klaipėdos ir Vilniaus – naudojanti elektra varomus „Nissan E-NV200“.

Šis elektra varomas komercinis automobilis turi 40 kWh bateriją ir pagal WLTP skaičiavimo metodiką, vienu įkrovimu gali nuvažiuoti nuo 200 iki 301 km. Kadangi „E-NV200“ tarnauja kaip prekių išvežiojimo transportas, itin svarbi ir jo krovinių skyriaus talpa. O čia telpa bent 2 europinio standarto padėklai, bendra talpa yra net 4,2 m3 ir galima vežti iki 740 kg krovinį.

Mieste – pats tas

Alytaus filialas buvo pirmasis praėjusių metų rudenį pradėjęs naudotis elektromobiliu. Jo vadovas Nerijus Sipavičius sako, kad tai yra naujovė, prie kurios reikia prisitaikyti. Galima teigti, kad alytiškiai deda visas pastangas stengdamiesi kuo geriau perprasti šią inovatyvią transporto priemonę – per mažiau nei pusmetį jų naudojamas „Nissan E-NV200“ jau buvo nuvažiavęs 7350 km. 

„Vertinant bendrai, esame patenkinti šiuo automobiliu. Jis skirtas prekių išvežiojimui Alytaus mieste ir „dirba“ nuo 8 valandos ryto iki 17 valandos režimu „biuras – klientai, klientai – biuras“. Esame pastebėję, kad jeigu oro temperatūra yra teigiama, mums užtenka vienos įkrovos visai dienai. Bet jeigu „minusiukas“, tuomet nuvažiuojamas atstumas sumažėja. Tokiu atveju stengiamės, kad pietų metu dar koks pusvalandis būtų skirtas akumuliatoriams įkrauti. Tikimės, kad šiltuoju metų laiku jis visiškai padengs mūsų dienos kilometražo poreikius, kurie siekia iki 200 km“, – pasakojo N. Sipavičius.

Jis pasidžiaugė, kad elektromobilumo „virusas“ jau plinta Alytuje – mieste atsirado trys elektromobilių įkrovimo stotelės, kuriose miesto gyventojai ir svečiai gali visiškai nemokamai pasipildyti energija savo elektra varomus automobilius. Tiesa, „Inter Cars“ darbuotojai elektromobilį dažniausiai įkrauna biure, kur turi nuosavą įkrovimo stotelę. Akumuliatoriai dažniausiai papildomi nakties metu, kad dieną būtų galima važinėti pas klientus.

Filialo darbuotojai netruko pastebėti, kad „Nissan E-NV200“ praktiškiau naudoti mieste, kur dažniau stabdant naudojamas regeneracinis įkrovimas. Riedant miesto gatvėmis, įgudus mieste galima beveik nenaudoti stabdžio pedalo – automobilis pats stabdo atleidus greičio pedalą taip regeneruodamas stabdymą į elektros energiją ir pailgindamas nuvažiuojamą atstumą.

Alytaus „Inter Cars Lietuva“ filiale prekes išvežioja apie 10 automobilių, tarp kurių yra tokių, kurie per dieną nuvažiuoja apie 600 km. Palyginti su realiomis elektromobilio galimybėmis, šis skaičius skiriasi apie 2-3 kartus.

„Nuvažiuoti 200 km mieste – gerai, tačiau turime klientų ne tik mieste, o ir rajone. Važinėjant užmiestyje, elektromobilis nėra toks našus. Tad ši technika kol kas nėra pritaikyta ilgiems važinėjimams užmiestyje. Kol tai nepasikeis, tol negalima kalbėti apie tai, kad elektromobiliai mūsų darbe pakeis įprastus automobilius“, – sakė  N. Sipavičius.

Nors elektromobiliai mūsų keliuose nebėra naujiena, vis dėlto „Inter Cars Lietuva“ klientai itin domisi automobilių technikos naujovėmis, todėl ir sulaukę prekių pristatymo elektromobiliu, jie dažnai pasiteirauja, kaip šis automobilis važiuoja, kokios jo galimybės, kartais prašo ir pavežėti.

Vasarą tikisi nuvažiuoti daugiau

Bene daugiausiai paskatų iš visų Lietuvos miestų naudotis elektromobiliu yra Vilniuje. Kai kuriose gatvėse elektromobiliu galima važiuoti autobusams skirtomis juostomis ir taip aplenkti spūstis, galioja parkavimo lengvatos. Ne veltui sostinė ryškiai pirmauja prieš kitus miestus pagal registruotų elektromobilių skaičių – čia važinėja pusė visų Lietuvos elektromobilių, o vienas iš jų nuo vasario pradžios yra naudojamas ir „Inter Cars Lietuva“ filiale.

Metų pradžioje prie elektromobilių naudotojų prisijungė ir Klaipėdos filialas. Nors daryti rimtesnius apibendrinimus dar kiek ankstoka, filialo vadovas Marius Krikščiūnas atskleidė, su kokiais pirmaisiais iššūkiais susidūrė.

„Jau patikrinome įvairius variantus bandydami padidinti nuvažiuojamą atstumą. Taupyti šildymo sąskaita negalime, kai lauke nulis laipsnių ar vyrauja Klaipėdos žvarba. Bandėme įkrauti akumuliatorius dienos metu, tačiau kai tam reikia skirti pusvalandį ar du kartus po 15-20 minučių, tai išbalansuoja darbą ir mes nebegalime dirbti taip, kaip tikisi mūsų klientai. Laikas – pinigai“, – pasakojo klaipėdietis.

Klientams prekes kasdien vežiojantis „Nissan E-NV200“ yra vienas iš 23 logistikai skirtų įmonės automobilių. M. Krikščiūnas teigia, kad siekiant atsipirkimo, elektromobilis per dieną turi nuvažiuoti apie 200 km. Jis tikisi, kad sušilus orams elektromobiliu bus galima įveikti tolimesnes distancijas. Galbūt tuomet ir įmonės darbuotojams atsiras daugiau ūpo dažniau sėsti prie elektromobilio vairo, nes pirmaisiais mėnesiais, kaip pastebėjo vadovas, elektromobilio vairavimas nebuvo itin geidžiamas, mat jį reikia dažniau įkrauti, atsakingiau planuoti maršrutą ir pan.

Analizuos elektromobilių duomenis

M. Krikščiūnas yra patenkintas, kad būtent dabar atsirado galimybė pabandyti dirbti su elektromobiliu: „Šio projekto privalumas, kad dabar turime galimybę mokytis, eksperimentuoti ir tikrinti elektromobilio galimybes. Ateis tokia diena, kai keliuose bus 20-30 proc. elektromobilių, ir tuomet jau nebebus laiko žaidimams, reikės su šia technologija dirbti.“

„Prekių pristatymas elektromobiliu mums yra žingsnis į ateitį, galvojant apie ekologiją ir taupumą. Laikui bėgant būtų galima galvoti ir apie didesnį kiekį tokių elektromobilių“, – svarsto Alytaus „Inter Cars Lietuva“ filialo vadovas N. Sipavičius.

Vis dėlto „Inter Cars Lietuva“ Veiklos nuomos skyriaus vadovas Vidas Starkus pabrėžė, kad artimiausiu metu įmonė analizuos turimų elektromobilių duomenis, o po šio etapo gauti rezultatai padės priimti sprendimus dėl tolimesnės elektromobilių autoparko plėtros.

„Vis dar lieka neatsakyti klausimai apie tokių automobilių pasiūlą Lietuvos rinkoje, t. y. nedidelių, iki 3,5 tonos komercinės paskirties, pilnai elektra varomų automobilių. Kol kas vieninteliai „Nissan“ atstovai gali pasiūlyti tokią transporto priemonę, kuri visiškai atitinka mūsų veiklos poreikius. Suprantame, kad tokiomis sąlygomis negalime būti tikri dėl ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo“, – sakė V. Starkus.

Jo teigimu, su pirmųjų trijų elektromobilių naudojimu siejamas pagrindinis uždavinys – surinkti maksimalų kiekį praktinių duomenų apie jų eksploataciją (įveikiamą atstumą, įkrovimo galimybes, elektros energijos sąnaudas, eksploatacines išlaidas ir kt.). Ši informacija pravers, kuomet bus sprendžiama dėl elektromobilių parko plėtros.

„Kol kas neturime plano dėl tokių elektromobilių naudojimo kituose miestuose. Tai turės būti bendras, kartu su kituose miestuose veikiančiais įmonės filialais, priimtas sprendimas. Tikėtina, kad artimiausią pusmetį tiesiog rinksime duomenis iš jau naudojamų elektromobilių ir ruošimės ateičiai. Neslėpsime, kad šalia ekologinio aspekto, labai svarbus yra ekonominis veiksnys. Naudodami elektromobilius prekių pristatymui tikimės sumažinti logistikos išlaidas“, – pabrėžė V. Starkus.

Taigi, artimiausiu metu bendrovė „Inter Cars Lietuva“ daugiau dėmesio skirs ne investicijoms į elektromobilius, bet analizei, kaip kitaip būtų galima prisidėti prie alternatyvias degalų rūšis naudojančių transporto priemonių integravimo į Lietuvos rinką bei pačios infrastruktūros kūrimą mūsų šalyje.

Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje kasmet pastebimai daugėja elektra varomų automobilių, „Inter Cars Lietuva“ taip pat didina parduodamos įrangos elektromobiliams ir jų įkrovimui asortimentą. Bendrovės klientai gali įsigyti elektromobilių, paspirtukų ir motorolerių įkrovimo stoteles, tinkamas naudoti ir namuose, ir viešosiose vietose. Taip pat siūloma įsigyti ir elektromobilių detalių, priežiūros medžiagų, įkrovimo įrangos (įkrovimo laidų, adapterių ir kt.). O autoservisų atstovams turėtų būti reikalinga įranga, skirta elektromobilių ir hibridinių automobilių aptarnavimui – diagnostikos įranga, įrankiai, skirti dirbti su elektromobilių elektros sistemomis, kurie izoliuoti ir užtikrina saugumą atlaikydami 1000 V įtampą.

Jus taip pat gali sudominti:

Ką būtina patikrinti automobilyje prieš techninę apžiūrą?

Ką būtina patikrinti automobilyje prieš techninę apžiūrą?

Svarbi informacija dėl LR teritorijoje paskelbto karantino

Svarbi informacija dėl LR teritorijoje paskelbto karantino

Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

Ar šiuo metu dirba mano autoservisas?

Ar šiuo metu dirba mano autoservisas?