Paskelbimo data: 2021-02-22

„Bosch“ kompoziciniai stabdžių diskai: kaip su jais dirbti?

Kompozicinis stabdžių diskas yra novatoriškas lengvosios konstrukcijos produktas, kurį sudaro profiliuota aliuminio laikančioji stebulė ir lietas stabdžių žiedas, pagamintas iš anglingojo ketaus. Abi dalys yra sujungtos nerūdijančio plieno kniedėmis.

kompozicinis stabdžių diskas.jpg

Atsižvelgiant į transporto priemonės modelį, kompoziciniuose stabdžių diskuose medžiaga, sujungimo metodai ir konstrukcija gali skirtis.

Kokie šių diskų privalumai, lyginant su standartiniais pilkojo ketaus stabdžių diskais?

  • Mažesnės degalų sąnaudos ir mažesnis išmetamo CO2 kiekis dėl mažesnio detalės svorio.
  • Žemesnė neamortizuojamoji masė užtikrina didesnį vairavimo komfortą ir saugesnio vairavimo galimybes.
  • Stabdžių trintis sumažėja dėl didesnės šiluminės apkrovos ir šilumos laidumo. Kitas privalumas – ypatingas atsparumas termomechaninei apkrovai.
  • Dėl specialaus trinties žiedo ir disko dangtelio sujungimo taip pat sumažėja nepageidaujamas šilumos srautas. Tai žymiai sumažina įtampą ir įtrūkimus dėl karščio, taip pat vibraciją ir triukšmą.

Kaip dirbti su kompoziciniu stabdžių disku ir kaip jį surinkti?


Kompoziciniai stabdžių diskai yra labai greitai pažeidžiamos kokybės gaminiai, todėl su jais turi būti dirbama ir elgiamasi laikantis papildomų saugumo reikalavimų:

Surinkimą ir remontą gali atlikti tik atitinkamai kvalifikuoti specialistai.

Ratų stebulės montavimo paviršius turi būti švarus, be rūdžių ir plokščias, jis neturi būti pažeistas.

Montavimo tepalai ir vario pasta negali būti naudojami kaip pagalbinės medžiagos atliekant surinkimo darbus.

Kompozicinius stabdžių diskus visada reikia nešti abiem rankomis.

Nekelti ir netempti disko paėmus už jo stebulės.

Dirbant su kompoziciniais diskais, negalima naudoti plaktuko.

Smūginio veržliarakčio taip pat negalima naudoti.

Vairavimo judesį, jei nuimti ratai, galima atlikti tik sukant vairą




Svarbi pastaba:



Norėdami priveržti kompozicinius stabdžių diskus, naudokite sukamąjį veržliasukį. Priveržkite rato varžtus tolygiai trimis žingsniais iki transporto priemonei būdingo naudingojo sukimo momento.


Įsukant rato varžtus, sukamuoju veržliasukiu tolygiai priveržti sukant varžtus įstrižai, maks. 30 % transporto priemonės gamintojo numatyto naudingojo sukimo momento.

Įstrižai prisukti iki 60 % nominalaus transporto priemonės gamintojo nustatyto naudingojo sukimo momento.

Įstrižai prisukti iki 100 % nominalaus transporto priemonės gamintojo numatyto naudingojo sukimo momento.



Stabdžių sistemą, atlikus remontą, būtina išbandyti nuvažiuojant nedidelį atstumą.

Turi būti laikomasi atitinkamų transporto priemonių gamintojų montavimo, surinkimo ir saugos instrukcijų.