Paskelbimo data: 2018-10-03

Automobilių akumuliatorių ateitis

Automobiliuose diegiama vis daugiau elektroninės įrangos. Kokią įtaką ši tendencija turi akumuliatorių rinkai? Kas šiomis dienomis yra svarbu servisams?

mašinos akumuliatorius.jpg

Elektromobiliai yra populiarėjanti automobilių pramonės šakos sritis. Vis dėlto remiantis ACEA (angl. European Automobile Manufacturers Association – Europos automobilių gamintojų asociacija) duomenimis, per 2015 metus Europoje užregistruota 13,7 mln. naujų automobilių, iš kurių tik 186 170 buvo elektriniai. Tai sudaro vos 1,36 %. Automobilių rinkos vadybos centras prognozuoja, kad 2025 metais elektromobiliai sudarys tik 8-15 % visų pasaulyje registruojamų naujų automobilių.

Vis dėlto ateitis jau čia: šiuolaikiniuose automobiliuose montuojama vis daugiau elektroninės įrangos, pavyzdžiui, pažangiųjų saugos funkcijų ir variklio automatinio paleidimo / stabdymo technologijų, todėl akumuliatoriui keliami ypač aukšti reikalavimai. Manoma, kad 2020 metais 75-iuose procentuose Europos automobilių bus įrengta variklio automatinio paleidimo / stabdymo sistema, kuriai reikės pažangiųjų akumuliatorių.

Vis daugiau elektroninės įrangos

Prieš kelis dešimtmečius automobilių elektroninę įrangą sudarė tik žibintai, radijas ir priekinio stiklo valytuvas. Net tuomečiuose ateities automobiliuose, pavyzdžiui, „Citroën DS“, „NSU Ro 80“ ar „Mercedes 111“, blokas „D-Jetronic“ buvo laikomas tikra pažanga. 1994 metais kompaktiškuose automobiliuose imta montuoti elektromechaninius stiklų kėliklius ir centrines užrakto sistemas. Nuo tada elektros energijos vartotojų skaičius nuolat augo.

Šių dienų automobiliai yra tarsi kompiuteriai ant ratų. Juose yra daugiau nei 50 valdymo įtaisų ir 150 elektroninių energijos vartotojų. Dabar vairuotojai tikisi, kad automobilį vairuoti bus nepriekaištingai malonu – patogu, saugu, jame bus ryšys su tinklu ir automobilis mažiau terš aplinką. Vis dėlto variklio automatinio paleidimo ir stabdymo sistema, apie susidūrimo grėsmę įspėjantys įtaisai, informacinė pramoginė sistema ir sėdynių šildytuvai yra ta įranga, kurią reikia valdyti ir maitinti akumuliatoriaus tiekiama elektros energija.

Dėl to akumuliatoriams nevalia atsilikti nuo naujausių išradimų. Įprasti akumuliatoriai tam nepritaikyti. Automobiliuose, kuriuose yra daug elektroninės įrangos ir įdiegta variklio automatinio paleidimo ir stabdymo sistema, būtini pažangieji akumuliatoriai, pavyzdžiui „Absorbent Glass Mat“. „Johnson Controls“ su VARTA® AGM akumuliatoriais žengia šios technologijos vystytojų priekinėse gretose. Bendrovė gamina pakaitinius akumuliatorius, optimaliai pritaikytus automobiliams su variklio automatinio paleidimo ir stabdymo sistemomis.

Šių dienų iššūkiai, tenkantys servisams

Sudėtingėja ne tik automobilių elektroninė įranga. Ši tendencija būdinga ir akumuliatorių tikrinimo ir keitimo darbų srityje.

Akumuliatorių techninės priežiūros darbų trukmė išaugo iki 60 minučių, nes akumuliatoriai būna sumontuoti bagažinėje arba po sėdynėmis, be to, mechanikams reikia prisijungti prie akumuliatoriaus valdymo sistemos, kad galėtų atlikti jo techninę priežiūrą. Daugeliu atvejų, pakeitus akumuliatorių, reikia iš naujo nustatyti visą automobilio sistemą. Su sunkumais susiduria apie 50 % visų nepriklausomų servisų, kurie kol kas nėra tinkamai pasiruošę atlikti automobilių su variklio automatinio paleidimo ir stabdymo sistemomis susijusių techninės priežiūros darbų. Tai kelia nerimą, nes 2020 metais viename iš trijų automobilių bus įdiegta variklio automatinio paleidimo ir stabdymo technologija.

Efektyvus akumuliatorių tikrinimas ir keitimas

Bendrovė „Johnson Controls“, sukūrusi VARTA® akumuliatorių bandymo ir tikrinimo programą, kelia servisų paslaugų lygį, rengdama tinkamo keitimo mokymo kursus ir pateikdama išsamią informaciją apie akumuliatorių tikrinimą. Programoje dalyvaujantys servisai taip pat gauna informacinės medžiagos ir argumentus, kuriais naudojantis gali galutiniams klientams patarti profesionaliai. „Kai servisų specializacija tampa akumuliatoriai, jie gali savo klientams pasiūlyti daugiau naudos ir tobulėjančioje rinkoje įgyja konkurencinio pranašumo“, – paaiškino Europos, Artimųjų Rytų ir Azijos regiono atsarginių dalių rinkos padalinio viceprezidentė ir generalinė direktorė Florence Bailleul.

Akumuliatorių tikrinimo ir keitimo efektyvumui dar labiau padidinti „Johnson Controls“ neseniai pristatė VARTA® partnerių portalą. Ši internetinė paslauga kiekvienam mechanikui padeda tapti akumuliatorių specialistu ir nepriklausomus servisus išvaduoja nuo sunkumų, su kuriais jie susiduria atlikdami sudėtingų automobilių su variklio automatinio paleidimo ir stabdymo sistemomis techninės priežiūros darbus. „Servisų darbuotojams pateikiama visa būtina informacija, – sakė Europos, Artimųjų Rytų ir Azijos regiono rinkodaros direktorius Francisco R. Cecena. – Įvedus automobilio modelį, sistema nurodo, kur sumontuotas akumuliatorius, kuriuo akumuliatoriumi jį patartina keisti ir kaip sumontuoti naują akumuliatorių, atsižvelgiant į visas smulkmenas.“

Servisams, kurie dalyvauja VARTA® akumuliatorių bandymo ir tikrinimo programoje, suteikiama ir prieiga prie naujojo VARTA® partnerių portalo. Visi kiti servisai gali lengvai užsiregistruoti VARTA® interneto svetainėje.

Nuotraukos šaltinis: pixabay.com

Jus taip pat gali sudominti:

Nedideli įrankiai gali veiksmingai palengvinti stabdžių sistemos aptarnavimą

Nedideli įrankiai gali veiksmingai palengvinti stabdžių sistemos aptarnavimą

Į ką atkreipti dėmesį renkantis montavimo, balansavimo stakles?

Į ką atkreipti dėmesį renkantis montavimo, balansavimo stakles?

Susipažinkite su svarbiausiais faktais, įrodančiais aukštą „Filtron“ oro filtrų kokybę

Susipažinkite su svarbiausiais faktais, įrodančiais aukštą „Filtron“ oro filtrų kokybę

Įkaitęs variklis – ne įkaitusi alyva

Įkaitęs variklis – ne įkaitusi alyva