Paskelbimo data: 2021-06-08

Automobilio oro kondicionierius: aptarnavimas, remontas ir įranga

Oro kondicionierius automobilyje – tai atgaiva, patogumas ilgų kelionių metu ir kasmetinis vizitas į autoservisą, dažniausiai atšilus orams, kai prireikia remonto, papildymo šaltnešiu ar pašalinti nemalonų kvapą, kuris pasklinda automobilyje vos tik įjungus kondicionavimo sistemą.

Oro kondicionieriaus aptarnavimas, remontas ir įranga.png

Oro kondicionieriaus pildymas ar remontas?

Daugelis vis dar tiki mitu, kad kondicionieriuje esantis šaltnešis „baigiasi“ ir periodiškai reikia papildyti jo atsargas. Nemažai automobilistų tuo tiki, nors idealiu atveju oro kondicionieriaus visiškai nereikia papildyti – juk šaldytuvai mūsų namuose ilgus metus dirba be jokio papildymo! Jeigu sistema nesandari, užpildymo gali pakakti visai vasarai, o esant didesniems nesandarumams – ji ištuštės per kelias savaites ar net dienas. Vadinasi, jei oro kondicionierius automobilyje nustojo vėsinti, visų pirma, reikia ieškoti, kur freonas nutekėjo, ir tik tuomet galvoti, kaip jį papildyti.

Oro kondicionavimo konstrukcija ir remontas

Automobilio oro kondicionavimo įrenginys yra sukurtas šilumai iš automobilio vidaus perkelti į išorę. Jeigu šis ciklas nutrūksta, būtina, kad kvalifikuotas oro kondicionavimo specialistas patikrintų  automobilio oro kondicionierių: visas linijas, garintuvą ir kompresorių, ar nėra nuotėkio, gedimo ir nusidėvėjimo.

„Inter Cars Lietuva“ savo partneriams gali pasiūlyti kompleksinį sprendimą apimantį specialistams skirtus mokymus (informaciją, kontaktus ir registraciją į mokymus rasite „Inter Cars Lietuva“ interneto svetainėje), automobilių oro kondicionierių remonto įrangą, reikalingą kokybiškai teikti paslaugas bei platų komponentų ir atsarginių dalių asortimentą.

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime dažniausiai pasitaikančius gedimus ir kai kurias jų priežastis. Tačiau svarbiausia rekomendacija – pradėkite nuo kvalifikacijos kėlimo! Mokymų metu gerokai daugiau sužinosite apie automobilio AC sistemą, dažniausiai pasitaikančius gedimus, jų prevenciją, apie kompresorių alyvas, dažniausiai daromas klaidas pildant ir prižiūrint AC sistemas – perdozavus freono ar alyvos, neteisingai diagnozavus gedimus ar nekokybiškai atlikus remontą bus pakenkta oro kondicionieriaus darbui, ilgaamžiškumui.

Aukščiausios kokybės automobilių kondicionierių remonto paslaugos apima:

  • oro kondicionavimo sistemos patikrinimą;
  • oro kondicionavimo sistemos plovimą;
  • transporto priemonės oro kondicionavimo sistemos remontą;
  • kompresoriaus (1), kondensatoriaus (2), džiovintuvo (3), plėtimosi vožtuvo (4), garintuvo (5) remonto darbus;
  • užpildymą šaltnešiu (R134A ir R1234yf) ir alyva;
  • salono dezinfekavimą.

Jei oro kondicionierius nešaldo, kaltas ac sistemos nesandarumas

Dažniausiai pasitaikantis gedimas yra sistemos nesandarumas. Aliuminio vamzdeliai ir radiatoriai tiesiogine prasme gali „supūti“ per vieną žiemą, nes kelių druskų „elektrolitas“ koroziją paspartina dešimtimis kartų. Nuo korozijos kenčia ne tik vamzdeliai, bet ir radiatoriai – problemų gali kilti jau 2-3 metų automobiliui! Kenčia ir garintuvas, kuris yra salono viduje, pavyzdžiui, tai yra dažnas „BMW E60“ ir „E65“ defektas, o kvėpuoti freonu – prasta terapija. Dėl sumontavimo vietos bene brangiausiai kainuoja galinio oro kondicionieriaus aliuminių vamzdelių keitimas (pvz., „Audi“ Q7, Q8, „Land Cruiser“ ir kt.), o kartais geriau juos pakeisti freono žarnomis, kurioms korozija mažiau pavojinga.

Ne visada šaltnešio nutekėjimo priežastis yra korozija – automobilio oro kondicionavimo sistemos komponentai yra sandarinami tarpikliais (pvz., „O“ žiedais). Laikui bėgant, veikiami aukštos temperatūros ir slėgio, jie praranda sandarumą. Be to, variklio skyriuje visada yra kelio dulkių ir smėlio, kurios atlieka abrazyvo vaidmenį, todėl prastai pritvirtinti vamzdeliai, kurių sienelė yra šiek tiek storesnė nei folija, radiatorius ir žarnos liesdamiesi su kitomis dalimis ir veikiami vibracijų prasitrina. Pasekmių turi ir važiavimas bei parkavimas sniego pusnyje ar nedidelės avarijos.

Guminės žarnos (atsparios freonui-alyvai) taip pat nėra amžinos: jos gali būti nesandarios antgalių valcavimo vietoje ar dėl užsiteršusio radiatoriaus, neveikiančio ventiliatoriaus, o veikiamos aukštos temperatūros jos galiausiai sprogs! Reikėtų žinoti, kad naudojant netinkamą freoną, visų pirma, pakenkiama guminėms dalims.  

Oro kondicionieriaus sistemos elementų gedimai

Kondicionieriaus kompresoriaus gedimus dažnai sukelia normalaus aušinimo trūkumas, nors tai ir įvyksta ne iš karto. Įprastai kompresoriai negali atlaikyti didelių ilgalaikių apkrovų ir nustoja pumpuoti arba užstringa. Dažniausiai, tai užsikimšusio radiatoriaus arba neveikiančio ventiliatoriaus pasekmė. 

Alyvos nutekėjimai per oro kondicionieriaus kompresoriaus sandariklį įvyksta dėl susidėvėjimo arba padidėjusio slėgio sistemoje, kai riebokšlis ilgą laiką dirba netepamas. Kad tepalo riebokšlis būtų suteptas, būtina bent kartais net ir žiemą įjungti automobilio oro kondicionierių, vengti važinėti tuščia sistema.

Sistemos viduje susidaro įvairių teršalų kamščiai. Teršalai patenka tuomet, kai ilgą laiką netvarkomi AC sistemos nesandarumai, o dar tai gali būti ir kompresoriaus dilimo produktai, ir žarnų vidaus atplaišos ar net į sistemą patekę drėgmės lašeliai, kurie užšąla išsiplėtimo vožtuve. Pasitaiko, kad AC sistemos sausintuvo silikagelio maišelis pratrūksta ir užkemša slėgio liniją. Dažniausiai užsikemša džiovintuvas, išsiplėtimo vožtuvas.

Išsiplėtimo vožtuvo gedimą galima lengvai supainioti su prastai veikiančiu kompresoriumi arba užsikimšusiu džiovintuvu, todėl diagnozuojant problemą ypatingai svarbi meistro kvalifikacija ir žinios.  Žinoma, galite pakeisti viską, tačiau tokio remonto sąskaita klientui gali ir nepatikti!

Elektros gedimai – atskira grupė. Jie sudaro apie 30 % visų oro kondicionieriaus gedimų. Tai gali būti nutrūkę laidai, jungčių oksidacija, perdegusios elektromagnetinės sankabos, sugedusios relės, jutikliai ir kt. 

Automobilio oro kondicionieriaus remontas ir įranga

Pagal LR aplinkos ministerijos patvirtintą įsakymą, šaldymo įrangos, užpildytos fluoruotomis dujomis (F-dujomis), remonto darbus gali vykdyti tik sertifikuoti specialistai, išklausę atitinkamą mokymo programą ir turintys mokymo programos baigimo sertifikatą.

Taigi, automobilio oro kondicionieriaus diagnostiką galima pradėti matuojant slėgį sistemoje.

Manometrai prijungiami prie pripildymo angų. Jei sistemoje yra dujų, o kondicionierius neįsijungia, automobilis siunčiamas elektrikui, bet jei rodyklė nukrito parodė nulį – viskas aišku: oro kondicionierius tuščias. Dar matuojant darbinį slėgį, pagal manometrų rodmenis galima diagnozuoti, ar kompresorius normaliai veikia, ar radiatoriai tinkamai aušina, ar gerai veikia išsiplėtimo vožtuvas, ar sistema neužsikimšusi.

Nuotėkio paieška ir šalinimas

Nuotėkio diagnostika atliekama naudojant elektroninį nuotėkio detektorių arba UV dažus! Gali pasirodyti, kad automobilio oro kondicionieriaus diagnostiką galima atlikti kondicionierių pildymo įranga vakuumuojant kondicionavimo sistemą, tačiau toks būdas nėra tinkamas diagnozuoti oro kondicionierių nesandarumą:

  • toks patikrinimas parodys nesandarumą, kai sistemoje yra didelis nuotėkis, tačiau neparodys jo vietos;
  • daugeliu atvejų nuotėkis įvyksta per 1-2 mėn., o vakuumuojama ~15min., todėl pastebėti tokio nuotėkio, stebint vakuumetro rodyklės nuokrypį, neįmanoma;
  • slėgis oro kondicionieriuje gali siekti 25 bar ir daugiau, priklausomai nuo vietos; vasarą, jei oro kondicionierius išjungtas, vidutiniškai slėgis jame gali būti 5-8 bar, jei įjungtas – nuo 2 iki 25 bar, tad bandymas rasti nuotėkį su ~1 bar skirtumu yra be galo optimistiškas.

Sistema užpildoma kontroliniu azoto kiekiu (dideliems nesandarumams), bandomųjų dujų 95 % azoto ir 5 % vandenilio (95 % N2, 5 % H2) ar 100-150 gramų freono. Jei tuo pačiu metu girdimas šnypštimas, tada šaltnešio nutekėjimo vietos ilgai ieškoti nereikia. Jei niekas nešnypščia ir sistema palaiko slėgį, atliekama tikroji diagnostika. Šiam pirminiam nuotėkio tikrinimui naudojamas elektroninis nuotėkio detektorius.

Zondas priartintas ~ 5mm atstumu lėtai traukiamas išilgai visų oro kondicionavimo sistemos dalių duoda signalą net ir itin nedidelių nuotėkių (3-7 g/m.) vietoje. Tikrinant svarbi specialisto kvalifikacija, nes vamzdeliai dažnai eina nedideliu atstumu vienas nuo kito, o freono srovė gali nupūsti į visai kitą vietą, todėl atsižvelgiama į vamzdžių, žarnų ir radiatorių išvaizdą. Diagnostikos nuotėkio detektoriumi negalima atlikti lauke vėjuotu oru, ji taip pat neveiksminga ir šaltu oru, tad geriausia diagnostiką visada atlikti patalpoje.

Kartais elektroniniu nuotėkio detektoriumi nuotėkio aptikti nepavyksta, nes kai kurie nuotėkiai yra labai nedideli ir trunka kelis mėnesius arba atsiranda tik tam tikromis sąlygomis. Norint rasti tokius mažus nuotėkius, diagnostika atliekama sistemą kartu su freonu ar alyva užpildant ultravioletiniais dažais ir nuotėkio ieškant ultravioletine (UV) lempa. UV dažai neturi įtakos oro kondicionieriaus veikimui ir nedaro žalos. Jie gali likti oro kondicionieriaus viduje visą jo tarnavimo laiką.

Nutekėjimo vietoje UV dažai palaipsniui prasiskverbia. Ieškodami nesandarumų, diagnostikos specialistai užsideda geltonus akinius ir tamsoje su ultravioletine lempa apšviečia visus vamzdelius, radiatorių – taip pastebimas nuotėkio švytėjimas. Iškart po papildymo tokios diagnostikos atlikti nepavyks – reikia laiko dažams prasiskverbti. Tokiu atveju oro kondicionierius turi būti aktyviai naudojamas, o automobilį reikia pristatyti apžiūrai, kai sistema jau nustojo šaldyti arba sezono pabaigoje, kol orai dar šilti.


Nesandarumų remontas vyksta įvairiai. Jei radiatoriaus praleidžia dėl korozijos – remontuoti jo neverta, geriau pakeisti nauju, o nesandarumus, atsiradusius avarijos metu (akmens ar aštraus daikto) galima remontuoti. Jei imtuvas-džiovintuvas yra integruotas į oro kondicionieriaus radiatorių ir keičiamo filtro sandarinimo vieta paveikta korozijos, sandariklių keitimas nepadės, lengviau suvirinti. Prasitrynę aliuminio, vamzdeliai taip pat remontuojami argono TIG suvirinimu arba keičiami guminėmis žarnomis, naujais vamzdeliais. Taip pat keičiami tarpikliai („O“ žiedai). Gumines žarnos gaminamos, specialiu įrankiu valcuojami antgaliai.

Oro kondicionieriaus kompresoriaus gedimai

Kodėl oro kondicionieriaus kompresorius gali užstrigti? Visų pirma, tai lemia alyvos trūkumas sistemoje. Alyva tepa kompresoriaus mechanizmą, taip pat ir judančias išsiplėtimo vožtuvo dalis (termostatinį išsiplėtimo vožtuvą). Kur dingo alyva iš automobilio kondicionieriaus kompresoriaus? Dėl nuotėkio alyva prarandama kartu su freonu, o pildant freonu alyvos tiesiogiai į kompresorių nepapildysite.

Oro kondicionieriui dirbant su nepakankamu šaltnešio kiekiu, blogėja tepimas ir aušinimas, tad kompresorius gali užstrigti. Oro kondicionierių alyvą perneša šaltnešis ir sumažėjus jo kiekiui, sumažėja srautas, dėl to alyvos pernešama mažiau. Naujo tipo, nuolat besisukantys, kompresoriai ypatingai „nemėgsta“ dirbti su nepakankamu freono kiekiu. Pakanka neužpildytą oro kondicionierių naudoti mėnesį ar du ir kompresorius gali sugesti, o ką jau besakyti, kai sistema paliekama tuščia pusę metų ar dar ilgiau.

Reikia pažymėti, kad alyvos ir freono perteklius sistemoje, švelniai tariant, taip pat nėra naudingas: gali pasireikšti sistemos perkrovos (slėgis) ar hidraulinis smūgis. Per didelis slėgis sistemoje yra antroji kompresorių gedimų priežastis. Pernelyg didelį slėgį dažniausiai sukelia nepakankamas oro kondicionieriaus radiatoriaus (kondensatoriaus) aušinimas. Tinkamo aušinimo trūkumas dėl nešvarių radiatorių ar neveikiantis aušinimo ventiliatorius sukelia viršslėgį ir kompresoriaus susidėvėjimą. Pirmasis simptomas, į kurį reikia atkreipti dėmesį, yra aušinimo efektyvumo pablogėjimas sustojus: įstrigus spūstyje kondicionierius  nevėsina, o važiuojant – šaldo puikiai.

Automobiliuose, kuriuose sumontuotas pastovaus sukimosi kompresorius, galima ir nesuprasti, kad jis užstrigo – skriemulio apsauginės plokštelės tyliai spragtelės ir kondicionierius tiesiog nustos vėsinti. Šiuolaikiniai, nuolatinio sukimosi kompresoriai ypač jautrūs – juos sugadina net ir nedidelis nešvarumų kiekis. Prieš užstrigdamas, kompresorius stipriai dilo ir užteršė alyvą (švari, skaidri alyva tapo purvina, pilkos arba juodos spalvos), o su alyva cirkuliuojantys teršalai veikia kaip abrazyvinė pasta, teršalų daugėja ir jie užkemša išsiplėtimo vožtuvą, imtuvą-džiovintuvą. Vienintelis oro kondicionieriaus filtras yra imtuvas-džiovintuvas, tačiau jo tarnavimo laikas nėra ilgas. Tiesiog sumontavus naują kompresorių, jis, priklausomai nuo užterštumo, tarnaus nuo kelių valandų ar dienų iki kelių mėnesių.

Prieš montuojant naują kompresorių, būtinas sistemos plovimas – tam naudojamos specialios cheminės medžiagos ir stiprūs tirpikliai. Atlikus plovimą būtina pakeisti imtuvą-džiovintuvą ir netgi oro kondicionieriaus radiatorių, jei buvo daug nešvarumų ir nepavyko jų kokybiškai išplauti. Čia taupyti neverta! Likus net ir nedideliam nešvarumų kiekiui – problema netrukus pasikartos. Po plovimo ir surinkimo sistema užpildoma šaltnešiu ir šviežia alyva, o kompresoriaus velenas kelis kartus pasukamas rankomis, taip apsisaugant nuo alyvos hidraulinio smūgio. Dabar oro kondicionierių galima įjungti ir, patikrinus slėgį bei visos sistemos veikimą, mėgautis vėsa.

Kitas atvejis, kai reikia plauti oro kondicionieriaus sistemą po avarijų ar ilgos nesandarios sistemos eksploatacijos, kai į vidų patenka vandens, kelio purvo. 

Susidėvi ir kompresoriaus guoliai (30x47x12, 35x48x20, 40x57x24 ir t. t.): jie kaista ir gali užstrigti. Stipriai kaistantis guolis „sudegina“ elektromagnetinę sankabą (magnetą), alyvos riebokšlį ar guminį slopintuvą. Nepakeitus, užstrigęs guolis sugadins kompresoriaus veleną, t. y. kompresorių.

Visgi kompresoriaus gedimai kainuoja brangiai, todėl atliekant automobilio aptarnavimą visada verta patikrinti, ar oro kondicionierius užpildytas šaltnešiu, ar tinkamai įsijungia aušinimo ventiliatoriai ir radiatorius yra švarus. 

Salono dezinfekavimas

Veikiant oro kondicionieriui, garintuvas yra šaltas ir jame kondensuojasi drėgmė, kurioje nusėda pučiamo oro dulkės, medžių lapai. Įmirkęs purvo sluoksnis yra puiki terpė įvairioms bakterijoms: tai ir nekenksmingi melsvadumbliai, ir visiškai nesaugios Legionella bakterijos. Blogą kvapą, kurį jaučiame įjungus kondicionierių, sukelia bakterijos.

Salono filtras užsikemša ir ne tik prastai praleidžia orą, bet pats yra taršos šaltiniu: ventiliatoriaus trauka yra stipri, o užsikimšus filtrui, teršalai gali būti įsiurbti išilgai filtro kraštų ir patekti ant garintuvo. Be to, kai kuriuose automobiliuose, ypač japoniškuose, salono oro filtras garintuvą uždengia tik dalinai. Tokiais atvejais susikaupusios dulkės virsta dumblo sluoksniu ir gali užkimšti garintuvo korpuso angą, pro kurią išteka kondensatas. Tokiu atveju į transporto priemonės saloną pateks vandens. 

Salono oro filtrą reikėtų keisti bent du kartus per metus, išvalyti ortakius, atlikti salono ir kondicionieriaus dezinfekciją. Kartais, norint ilgam atsikratyti kvapo, reikia nuimti ir nuplauti garintuvą.

Pildymas šaltnešiu

Kondicionieriuose dažniausiai naudojami R-134a arba R1234YF šaltnešiai. R1234YF yra degus, bet dėl ekologinių reikalavimų nuo 2017 automobilių gamintojai naudoja šį šaltnešį. Reikalingas kiekis priklauso nuo konkretaus automobilio (450-1000 g), automobiliuose su dviejų zonų oro kondicionieriumi reikia daugiau freono. Kondicionavimo sistemose yra naudojama 2 rūšių PAG ar POE alyva, jos sistemoje paprastai būna 200-300 gramų. Pirmiausia, oro kondicionierius vakuumuojamas: iš sistemos išsiurbiamas oras ir vandens garai. Po to įpurškiama kontrolinė šaltnešio dozė, paprastai 100-200 gramų ir alyva. Tada sistema tikrinama elektroniniu nuotėkio detektoriumi. Jei nuotėkio nėra, sistema pilnai užpildoma šaltnešiu ir alyva. Į alyvą galima pridėti ultravioletinių dažų, kurie padės ateityje nustatyti nuotėkius su ultravioletine lempa.

Oro kondicionierių pildymui naudojamos automatinės AC stotelės. Rinktis jas galima atsižvelgiant į klientų poreikius pagal išvardintus parametrus ir funkcijas:

  • pildomo šaltesnio rūšį (R134A arba R1234YF). Vis dar populiaresnis R134A, tačiau R1234YF pardavimai nuolat auga. Šiuo metu gamintojai gamina modifikuojamas aukštesnės klasės stoteles gamina, kurias galima pritaikyti R134A arba R1234YF šaltnešiui, o stotelės, galinčios pildyti abiem (BI-GAS) šaltnešiais nėra populiaros dėl kainos ir gabaritų. Reikia paminėti, kad rinką pasiekė naujovė – šaltnešis R744 (C02), kuriam jau gaminama ir pildymo įranga;
  • vakuuminio siurblio našumą: nuo 70 l/min. iki 170 l/min. Dviejų pakopų vakuuminis siurblys užtikrina didesnį našumą, geresnį šaltnešio atgavimą iš automobilio kondicionieriaus sistemos per trumpesnį laiką, o sezono įkarštyje tai yra svarbu.
  • šaltnešio atgavimo efektyvumas nuo 95 % iki 99 % ir pildymo tikslumas. Naujos kartos sistemose šaltnešio kiekis mažėja, todėl tikslumas yra reikšmingas. Šiuolaikinė įrangos konstrukcija leidžia pasiekti ±15 g ar didesnį tikslumą.
  • vidinės šaltnešio talpos dydį nuo 10 kg iki 30 kg. Patogiau, kai vidinė talpa didesnė, kadangi darbui būtina palikti apie 3-4 kg laisvos vietos (vakuumuojant šaltnešis pumpuojamas į stotelę). Stotelėms, kurios skirtos aptarnauti autobusus, vidinis AC stotelės balionas būna 20-30 kg talpos.
  • automatinė nuotėkio nustatymo funkcija. Prieš pradedant pildymą, automatiškai patikrinama, ar nėra nuotėkio transporto priemonės oro kondicionavimo sistemoje. Tai nepakeis sandarumo patikros elektroniniu nuotėkio detektoriumi arba UV dažais (nenustato mažo nuotėkio ir jo vietos), bet esant didesniems sistemos nesandarumams įspės apie gedimą ir apsaugos nuo didesnių nuostolių.
  • šaltnešio atsiurbimo iš žarnų funkcija. Daugeliu atvejų pildant ne tuščią sistemą, o tik papildant ją, yra užpilama 150-250 g šaltnešio. Ši funkcija padeda sumažinti šaltnešio praradimus ir kartu pagerina ekologiškumą.
  • šaltnešio identifikatoriaus funkcija apsaugos, kad neaiškios sudėties dujos iš remontuojamo automobilio neužterštų turimo šaltnešio ir padės išvengti galimo AC stotelės sugadinimo.
  • svarstyklės alyvos dozavimui. Jos užtikrina tikslų dozavimą ir gali būti skirtos tiek šviežios, tiek ir atgautos iš sistemos alyvos kiekiui nustatyti. Šia funkcija aprūpinti aukštesnės klasės AC aptarnavimo įrenginiai.
  • svarstyklių užrakinimo sistema – svarbi funkcija teikiant mobilias paslaugas. Įrangoje sumontuotos tikslios ir jautrios elektroninės svarstyklės, o ši funkcija neleis išsiderinti svarstyklių kalibravimui transportuojant įrangą.
  • automatinis nekondensuojamų dujų valdymas. Nekondensuojamas dujas (oras ir kt. dujos) būtina pašalinti, kadangi net ir slegiant, jos neskystėja, užima didelį tūrį bei trukdo užpildyti sistemą.
  • skalavimo sistema alyvos keitimui. Ši funkcija užtikrina, kad į sistemą nepatektų net ir mažiausias netinkamos alyvos kiekis. AC sistemose naudojamos skirtingos PAG / POE alyvos, kurių negalima maišyti, nes ir nedidelis kiekis (laikoma, kad iki 1 % žalos nedaro) automobilio kondicionavimo sistemoje sudarys nepageidaujamą emulsiją, „vašką“.
  • vartotojo funkcijos: duomenų bazė, spausdintuvas, ekrano tipas ir dydis, valdymas telefonu ir kt. Kasdieniniame darbe svarbu, kad įrankis būtų patogus.
  • stotelės aptarnavimo intervalai ir automatinis priminimas. Atsižvelgiant į stotelės darbo valandų arba perpumpuoto šaltnešio kiekį ar pildymų skaičių, stotelėms būtina atlikti aptarnavimus. Aukštesnės klasės stotelėse dėl pažangesnių filtravimo sistemų ir kitų konstrukcinių sprendimų aptarnavimo intervalai yra ilgesni ir gali siekti 60 h ir 150 kg šaltnešio, o kai kuriuose modeliuose ir daugiau.

Renkantis įrenginį, rekomenduojame pasikonsultuoti su specialistais, kurie suteiks visą informaciją ir padės išsirinkti reikiamą įrangą, pamokys ja naudotis bei atliks techninę priežiūrą: aptarnavimą ir remonto paslaugas.




Jus taip pat gali sudominti:

„Thule“ dviračių laikikliai: saugu, patogu ir ilgaamžiška

„Thule“ dviračių laikikliai: saugu, patogu ir ilgaamžiška

Ką reikėtų patikrinti automobilio pakaboje po žiemos?

Ką reikėtų patikrinti automobilio pakaboje po žiemos?

10 skirtumų tarp originalios įrangos (OE) ir ne originalios įrangos atsarginių dalių

10 skirtumų tarp originalios įrangos (OE) ir ne originalios įrangos atsarginių dalių

„Hardrace“ pakabos elementai: maksimalus saugumas ir efektyvumas

„Hardrace“ pakabos elementai: maksimalus saugumas ir efektyvumas