Paskelbimo data: 2021-12-28

Amortizatorius visada keiskite poromis

Pagrindinė amortizatorių paskirtis – išlaikyti nuolatinį padangų sąlytį su kelio danga, taip užtikrinant geriausią sukibimą ir valdymą.

Tinkamai veikianti automobilio pakaba atlieka daugybę funkcijų:

  • Užtikrina tikslų vairavimą ir valdymą;
  • Prisideda prie stabilesnio ir patogesnio važiavimo;
  • Sutrumpina stabdymo kelią ir apsaugo automobilio padangas nuo per didelio dėvėjimosi;
  • Pakaba taip pat padeda pagerinti bendrą važiavimo saugumą įvairiomis kelio ir oro sąlygomis.

Sutrikus pakabos veikimui, įskaitant amortizatorių ir kitų komponentų susidėvėjimą ar pažeidimą, ji gali nesuteikti šių svarbių privalumų, todėl visus jos elementus reikia tikrinti kas 20 000 kilometrų važiavimo arba bent kartą per metus ir, radus nusidėvėjimo požymių, nedelsiant pakeisti.

Svarbu, kad nepakanka tik pakeisti susidėvėjusias pakabos dalis. Mechanikai turėtų nepamiršti, kad amortizatorius reikia keisti poromis, taip pat sutvarkyti kitus dalykus, tai yra sumontuoti naujus apsaugos ir tvirtinimo komplektus, užtikrinančius saugų, tylų, patogų važiavimą ir transporto priemonės valdymą.

Kodėl amortizatoriai tokie svarbūs?

Transporto priemonei važiuojant nelygia kelio danga, pakaba juda vertikaliai ir taip užtikrina stabilumą, valdymą ir keleivių komfortą. Patikimas padangų sukibimas su kelio danga lemia efektyvų įsibėgėjimą ir stabdymą, taip pat stabilumą važiuojant posūkiuose įvairių tipų kelio danga. Kad pakaba galėtų atlikti šias funkcijas, kiekvienas amortizatorius turi veikti tinkamai.

Kodėl amortizatorius reikia keisti poromis?

Siekiant užtikrinti subalansuotą pakabos veikimą, abu amortizatoriai turi būti lygiavertės eksploatacinės būklės. Kadangi naujam amortizatoriui nebūdingas vidinis nusidėvėjimas, jam veikiant su senu amortizatoriumi ašies slopinimo charakteristikos bus nevienodos, o tai gali per daug apkrauti naują amortizatorių, padidinti pažeidimų ir priešlaikinio susidėvėjimo riziką.

Be to, kai kuriose šalyse dėl pastebimo amortizatorių būklės skirtumo transporto priemonė gali nepereiti techninės apžiūros.

Reguliariai tikrinkite amortizatorių būklę

„Monroe“ rekomenduoja tikrinti amortizatorių ir statramsčių būklę kas 20 000 km važiavimo, taip pat atliekant įprastą techninę priežiūrą. Mechanikai turėtų atkreipti dėmesį į vairo ir pakabos sistemų rutulinių jungčių pažeidimus, prastą vairo mechanizmo reakciją, skysčio nutekėjimą iš amortizatoriaus ar amortizatoriaus statramsčio korpuso, netolygų padangų nusidėvėjimą, per didelį transporto priemonės judėjimą vertikaliai ir pasikreipimą keičiant eismo juostas.Jei nors vienas iš šių požymių yra akivaizdus, būtina pakeisti netinkamą amortizatorių ir jo porą.