Paskelbimo data: 2018-12-14

Akumuliatorių testavimas dirbtuvėse

Akumuliatorių testavimas dirbtuvėse – nesudėtinga operacija, kurią galima atlikti kiekvienai transporto priemonei, aplankiusiai mūsų dirbtuves, net kai atliekamas kito pobūdžio aptarnavimas. Akumuliatoriaus testo atlikimas yra greitai atliekamas ir užtrunka vidutiniškai 3-5 minutes. Rinkoje yra siūloma keliolika rūšių akumuliatorių patikros prietaisų. Populiariausi yra elektroniniai testeriai su spausdintuvo funkcija, kurie veikia elektrinio laidumo matavimo principu ir galutiniame rezultate leidžia įvertinti ne tik akumuliatoriaus įkrovimo lygį (SOC), bet ir jo būklę (SOH). 

Screenshot_2.jpg

Jei transporto priemonės ir / arba testerio instrukcija nenurodo kitaip, prijungiame testerio laidus tiesiogiai prie akumuliatoriaus gnybtų, esančių ant akumuliatoriaus polių, ir vadovaujamės prietaiso ekrane matomais nurodymais. Prietaiso mygtukais būtina įrašyti testuojamo akumuliatoriaus parametrus, t. y.: talpą bei paleidimo srovę, o pažangesniuose testeriuose – ir akumuliatoriaus technologijos rūšį. Po to reikia patvirtinti, kad testuojamas akumuliatorius yra transporto priemonėje ir galime pradėti testą.

AKUMULIATORIAUS TESTAS, KAI VARIKLIS IŠJUNGTAS

Yra tikrinama ramybės įtampa (be apkrovos) (ideali vertė 12,6 V) ir akumuliatoriaus techninė būklė.

Galimi akumuliatoriaus testo rezultatai:

  1. GERAS

Leidžiama tolimesnė akumuliatoriaus eksploatacija, ji nesukels problemų, tačiau rekomenduojama atlikti eilinį testą prieš kitą žemos arba vasaros sezoną. Nepamirškite, kad reguliariai atliekamos patikros padės išvengti galimų problemų, susijusių su akumuliatoriumi, kelyje.

  1. PAKEISKITE

Šis rezultatas reiškia, kad testas buvo atliktas tuo momentu, kai akumuliatoriaus būklė buvo kritiška. Priklausomai nuo akumuliatoriaus eksploatacijos būdo, akumuliatoriaus viduje galime susidurti su kitomis problemomis:

  • Švino plokštelė yra smarkiai oksiduota, tai gerokai sumažina jos stiprumą.
  • Veiklioji masė nusidėvėjo, o didžioji jos dalis jau netinkamai priglunda prie švino grotelių ir nepilnai dalyvauja cheminiuose procesuose, tai turi įtakos akumuliatoriaus parametrų praradimui (talpos ir paleidimo galios).
  • Akumuliatoriaus plokštelės yra pasidengusios sieros oksidais, tai padidina vidaus varžą. Šioje situacijoje yra apsunkintas tiek elektros krūvio atidavimas (pvz., variklio paleidimo metu), tiek jo priėmimas (iš generatoriaus).

Šioje situacijoje rekomenduojama tuoj pat pakeisti akumuliatorių.

  1. GERAS / ĮKRAUKITE

Ši informacija reiškia, kad akumuliatoriaus našumas pradeda kristi arba akumuliatorius yra dalinai iškrautas. Esant sumažėjusiam našumui, rekomenduojama tikrinti akumuliatoriaus būklę kas 1-2 mėnesius arba jį pakeisti. Esant daliniam įkrovimui, rekomenduojama jį įkrauti ir atlikti pakartotiną patikrą.

AKUMULIATORIAUS TESTAS VARIKLIO PALEIDIMO METU

Yra tikrinama iki kokio lygio krenta akumuliatoriaus įtampa variklio paleidimo metu.

Toks tyrimas papildo pagrindinį akumuliatoriaus testą. Testas parodo iki kokio lygio krenta įtampa variklio paleidimo metu. Rezultatai virš 9,5 V variklio paleidimo metu leidžia toliau be problemų eksploatuoti akumuliatorių, o reikšmės žemiau 9,5 V gali reikšti problemas jau artimiausiu metu. Lygis, iki kurio krenta įtampa, priklauso ne tik nuo akumuliatoriaus – šioje vietoje reikia atkreipti dėmesį į starterio bei kitų variklio elementų, sukuriančių pasipriešinimą paleidimo metu, būklę. Nepašalintos problemos ateityje neigiamai paveiks akumuliatorių.

AKUMULIATORIAUS ĮKROVIMO TESTAS

Yra tikrinamas įkrovimo įtampos lygis iš generatoriaus. Rekomenduojama, kad įtampos lygis būtų nuo 14,1 V iki 14,6 V diapazone. Matavimą atliekame su įjungtomis trumposiomis šviesomis ir salono ventiliatoriumi (svarbu, kad testo metu būtų įjungti visi elektros prietaisai, kurie yra naudojami važiavimo metu). Vertė žemesnė nei 14,1 V sukelia nuolatinį akumuliatoriaus nepakrovimą, o vertės virš 14,6 V akumuliatoriaus perkrovimą. Jei transporto priemonės vartotojas važinėja trumpus atstumus, rekomenduojama, kad įkrovimo lygis būtų arčiau verčių 14,4 V iki 14,6 V. Aukščiau nurodyta taisyklė gali turėti išimčių, ypač pažangiausiuose transporto priemonių modeliuose ir modeliuose su „Start-Stop“ sistemomis, šiuo atveju verta susipažinti su transporto priemonės gamintojo rekomendacijomis.

REGULIARUS AUTOMOBILIŲ AKUMULIATORIŲ BŪKLĖS TIKRINIMAS UŽTIKRINA VAIRUOTOJAMS PATIKIMĄ VAŽIAVIMĄ IR SAUGUMĄ KELYJE.

Nuotraukos šaltinis: pixabay.com