Paskelbimo data: 2021-11-25

Akumuliatorių keitimas automobiliuose su Start&Stop sistema

Manoma, kad šiuo metu rinkoje yra daugiau nei 4 000 transporto priemonių modelių su Start&Stop sistema. Start&Stop sistemos širdis – akumuliatorius, kurį reikia nuolat tikrinti, pavyzdžiui, atliekant periodinius serviso darbus, o kartais ir pakeisti.

Screenshot_1.jpg

TINKAMO AKUMULIATORIAUS PASIRINKIMAS

Start&Stop sistemos yra skirstomos į pagrindines ir pažangias. Abiem atvejais sistema iš esmės yra skirta CO2 emisijos apribojimui sustabdant variklio darbą automobiliui sustojus ir vėl jį paleidžiant pajudėjus. Ypatingo dėmesio nusipelno pažangios Start&Stop sistemos, kurių funkcijos buvo išplėtotos papildomos energijos kaupimu iš stabdymo (rekuperacijos procesas), akumuliatoriaus įkrovimą pagreitėjimo metu ribojančiais generatoriais ir kitomis degalų sąnaudas mažinančiomis sistemomis. Abejose sistemose galima naudoti tik EFB arba AGM technologijų akumuliatorius. Transporto priemonėje su Start&Stop sistema panaudojus įprastinį akumuliatorių, pasireikš per ankstyvas jo susidėvėjimas, trunkantis nuo 3 savaičių iki 5 mėnesių. „Johnson Controls“ automobiliams su Start&Stop sistema tiekia VARTA akumuliatorius, kurių technologija pagrįsta ilgamečiu bendradarbiavimu su naujiems automobiliams skirtų dalių gamintojais, užtikrinančiu tinkamą jų funkcionavimą. VARTA akumuliatoriai „Blue Dynamic EFB“ yra skirti pagrindinėms Start&Stop sistemos funkcijoms. Jų gamybai naudojamos storesnės plokštės, sutvirtintos specialia poliesterio danga, todėl ciklinis atsparumas yra du kartus didesnis, palyginti su tradicinių akumuliatorių. Išjungus variklį, energija aprūpinami visi imtuvai, taip pat garantuojamas pakartotinis variklio užvedimas, trunkantis sekundės dalis. VARTA akumuliatoriai „Silver Dynamic AGM“, kuriuose naudojami stiklo pluošto atskyrikliai, visiškai absorbuojantys elektrolitą, yra skirti transporto priemonėms su pažangiomis Start&Stop sistemomis.

AKUMULIATORIAUS VIETA

Naujai pagamintose transporto priemonėse su Start&Stop sistema akumuliatorius gali būti po kapotu, bagažinėje arba salone (pavyzdžiui, po sėdyne). Verta paminėti, kad nepaisant daugelio konstrukcinių pokyčių pastaraisiais metais, dažniausiai akumuliatorius vis dar talpinamas variklio skyriuje, rečiau bagažinėje ir visai retai keleivių salone. Nuolatinė automobilių pramonės plėtra iš mechanikų reikalauja pažangių žinių ir vis didesnės kompetencijos. Atsakymu į šį iššūkį yra interneto svetainėje sukurtas skirtukas pavadinimu „VARTA Partner Portal“, kuriame pateikiama informacija apie tinkamą akumuliatoriaus pakeitimą, įskaitant akumuliatoriaus modelį arba jo pakaitalą, montavimo vietą ir tikslią pakeitimo instrukciją. Prieiga prie „VARTA Partner Portal“ yra nemokama – pakanka užsiregistruoti svetainėje varta-automotive.com.pl, naudojant tam skirtą formą.

AKUMULIATORIAUS KEITIMAS

Akumuliatoriaus keitimas automobiliuose su Start&Stop sistema iš mechanikų reikalauja išsamių žinių ir gali pareikalauti daug laiko. Skaičiuojama, kad akumuliatoriaus pakeitimas tokiose transporto priemonėse užtrunka iki keturių kartų ilgiau, priklausomai nuo modelio ir akumuliatoriaus vietos, be to, jo keitimas atliekamas šiek tiek kitaip.

AKUMULIATORIAUS SUDERINIMAS

Keičiant akumuliatorių jį reikia išmontuoti, kaip nurodyta transporto priemonės gamintojo instrukcijoje, tada montuoti naują. Tai atliekant būtina „užkoduoti akumuliatorių“, t. y. informuoti automobilio kompiuterį apie naujo akumuliatoriaus sumontavimą. Kalbant paprastai, procesas apima atitinkamų duomenų įrašymą (dažniausiai reikia nurodyti dalies ir akumuliatoriaus katalogo numerį) į prietaisą, kuriuo atliekamas šis procesas. Tik tokiu būdu galima užtikrinti tinkamą Start&Stop sistemos veikimą. Jeigu akumuliatorius nebus suderintas su sistema arba suderinimas bus atliktas netinkamai, atskiri Start&Stop sistemos elementai neveiks tinkamai.

  • AGM akumuliatorius būtina keisti tinkamai parinktu to paties tipo atitikmeniu.
  • EFB akumuliatorius galima keisti į EFB arba, jei reikia, AGM tipo akumuliatorių.