Paskelbimo data: 2020-09-07

Akumuliatoriaus vaidmuo šiuolaikiniuose automobiliuose

Tik devintojo dešimtmečio viduryje kompaktiškoje automobilių klasėje atsirado tokios savybės, kaip elektriniai langai ir centrinio užrakto sistemos. Nuo to laiko elektros įrenginių skaičius automobiliuose ir toliau augo. Šiomis dienomis naujų automobilių savininkams padeda daugybė elektroninių asistentų: elektros energijos prietaisai, tokie kaip informacijos, pramogų bei navigacijos sistemos, kurios transporto priemonėse buvo naudojamos ilgą laiką, o taip pat ir naujos transporto priemonių technologijos, tokios kaip „Start-Stop“ sistemos. Visa tai lemia padidėjusią akumuliatoriaus apkrovą.

akumuliatorius.jpg

Dabartinės kartos transporto priemonės dažnai vadinamos „programomis ant ratų“. Šiuolaikiniame automobilyje dabar yra vidutiniškai 50 modulių, kurie valdo elektroniką, ir dar 150 elektros prietaisų. Auga poreikis vairuoti, tad vairuotojai tikisi aukšto lygio patogumo, didelės saugos, komunikacinių tinklų ir aukšto lygio ekologijos. Tokie įrenginiai kaip „Start-Stop“ sistemos, rekuperacija (stabdžių sukuriamos energijos kaupimas), informacijos ir pramogų sistemos bei parkavimo pagalbininkai turi būti valdomi ir patikimai aprūpinami elektros energija. Transporto priemonėms su gausia įranga vis svarbesnis tampa akumuliatoriaus pritaikymas prie esamos techninės infrastruktūros. Automobilių akumuliatoriai turi neatsilikti nuo pokyčių automobilių srityje, o tai galima pasiekti tik naudojant tokias modernias akumuliatorių technologijas, kaip EFB ir AGM.

Dėl atnaujinimų elektroninėse sistemose sudėtingesni tampa ne tik automobiliai, bet ir jų akumuliatorių priežiūra bei keitimas. Dėl techninių priežasčių šiuolaikiniai akumuliatoriai dažnai montuojami bagažinėje arba po sėdynėmis, todėl automobilio akumuliatorių pakeitimas ir aptarnavimas yra gerokai sunkesnis. Duomenų, kuriuos teikia transporto priemonės akumuliatorių valdymo sistema (BMS), nuskaitymas užtrunka. Norint visiškai nuskaityti valdymo blokus ir atlikti dažnai reikalingą akumuliatoriaus registravimą sistemoje, reikia diagnostikos prietaisų. Todėl, norint ateityje klientams pasiūlyti aukštos kokybės ir pagrįstą paslaugą, būtina reguliariai domėtis ir studijuoti akumuliatorių technologijas ir optimizuoti darbų eigą bei įrangą dirbtuvėse.

Šiuolaikinių akumuliatorių pakeitimas dabar yra daug sudėtingesnis, nei buvo prieš 20 metų, naudojant įprastas skysto elektrolito baterijas. Dabar norint pakeisti akumuliatorių reikia atlikti iki 28 skirtingų žingsnių. Tai tik viena iš priežasčių, kodėl pakeitimą turėtų atlikti specializuotas autoservisas. Toliau apibendrinsime svarbiausius dalykus.

Akumuliatoriaus vieta

Atsakymas į šį klausimą ankščiau buvo labai paprastas: žinoma, po variklio gaubtu. Dabar viskas yra kitaip. Atidarę modernaus automobilio variklio gaubtą, akumuliatoriaus dažnai nerasite. Šiomis dienomis akumuliatoriai variklio skyriuje yra montuojami tik 58 % automobilių. 40 % automobilių akumuliatorius yra bagažinėje, 2 % - keleivių salone. Kai kuriems modeliams, norint pasiekti akumuliatorių, gali prireikti nuimti sėdynes arba pakelti kilimus. Šiems darbams atlikti reikalingi specialūs įrankiai ir žinios, būtina atitinkama kvalifikacija. Tai tik dar viena priežastis, dėl kurios akumuliatoriaus pakeitimą turėtų atlikti profesionalai.

Kaip tinkamai pakeisti akumuliatorių?

Automobilyje su „Start-Stop“ technologija akumuliatorius turi būti keičiamas tik į tokio tipo, kurį patvirtino automobilio gamintojas ir kuris atitinka visus būtinus reikalavimus. Dėl papildomos elektronikos akumuliatoriaus pakeitimas užtrunka ilgiau, palyginti su įprastu akumuliatoriumi įpaprastoje transporto priemonėje.

Šiuolaikinio akumuliatoriaus „Start-Stop“ pakeitimas reikalauja iki 28 žingsnių – tai gerokai pailgina keitimo darbų laiką.

Išmanioji akumuliatoriaus įkrovimo sistema

„Start-Stop“ akumuliatorius yra užvedimo sistemos elektronikos dalis, jis sujungtas su transporto priemonės elektronika per akumuliatorių valdymo sistemą (BMS) ir akumuliatoriaus jutiklį (EBS). Valdymo blokas skaičiuoja paleidimų skaičių ir energijos srautą, stebi įkrovos būklę ir kontroliuoja įkrovimą. Keičiant akumuliatorių, reikalingas programavimas diagnostikos įrenginiu, kad akumuliatoriaus įkrovimo sistema galėtų tinkamai krauti akumuliatorių pagal naujus jo parametrus.

Netinkamas akumuliatoriaus pakeitimas namuose gali sukelti gedimus. Netinkamai atliktas akumuliatoriaus pakeitimas gali apriboti „Start-Stop“ funkciją ar net ją sugadinti, o tai gali padidinti degalų sąnaudas ir apriboti komforto funkcijas. Jau net nereikia minėti, kad akumuliatorius bus įkraunamas netinkamai, o tai stipriai sutrumpins jo tarnavimo laiką. AGM akumuliatorius visada turi būti pakeistas į to paties tipo AGM akumuliatorių, o EFB turi būti pakeistas į EFB arba AGM tipo akumuliatorių.

Kaip pakeisti akumuliatorių neprarandant duomenų?

Pakeitus EFB arba AGM, specializuotose dirbtuvėse atsižvelgiama į keletą punktų, kurie garantuoja, kad vėliau akumuliatorius veiks tinkamai. Reikia atkreipti dėmesį į svarbius eksploatavimo parametrus prieš atjungiant akumuliatorių, nes tada automobilis laikinai neturi energijos. Darbinei įtampai palaikyti, kaip alternatyvą, galima prijungti antrą bateriją.

Klaidos ir gedimai keičiant akumuliatorių

Įdėjus ir prijungus naują akumuliatorių, automatinė „Start-Stop“ sistema gali neveikti keletą valandų. Tokiu atveju dirbtuvės apie tai informuos vairuotoją ir suteiks jam reikalingas instrukcijas. Vairuotojai turėtų tiesiogiai susisiekti su dirbtuvėmis, jei po akumuliatoriaus keitimo įvyktų gedimų ar atsirastų klaidų pranešimų. Daugeliu atvejų visa tai yra laikina ir atsiranda dėl duomenų atsinaujinimo. Kai kuriais atvejais, norint atlikti modulių konfigūraciją, transporto priemonei reikia realių vairavimo duomenų. Kai kurie transporto priemonės valdymo blokai turi savarankiško mokymosi funkciją, todėl kai kurie klaidų pranešimai išnyksta automatiškai.

Akumuliatoriaus patikra

Panašiai kaip alyvos, padangų keitimas ar oro kondicionieriaus remontas, automobilio akumuliatorius taip pat turi būti įtrauktas į techninės priežiūros rutiną ir periodiškai tikrinamas. Kiekvieną kartą palikdami savo transporto priemonę į dirbtuvėse, turėtumėte patikrinti akumuliatorių. Svarbu patikrinti akumuliatoriaus būklę ir apsisaugoti nuo gedimų ateityje, kurie dažniausiai įvyksta blogiausiu įmanomu momentu.

Jus taip pat gali sudominti:

Visapusiškai profesionali stabdžių techninė priežiūra

Visapusiškai profesionali stabdžių techninė priežiūra

215/55 R17 žieminių padangų testas. Kas tapo lyderiu?

215/55 R17 žieminių padangų testas. Kas tapo lyderiu?

„Hankook“ pristato itin aukštos kokybės žiemines padangas

„Hankook“ pristato itin aukštos kokybės žiemines padangas

Dviejų akumuliatorių baterijų sistemos tampa vis svarbesnės

Dviejų akumuliatorių baterijų sistemos tampa vis svarbesnės