Paskelbimo data: 2021-04-09

235/55 R17 vasarinių padangų testas: kas tapo lyderiu?

Vasarinės padangos, kurių matmenys 235/55 R17, idealiai tinka, pvz., didesnio pravažumo (SUV) automobiliams! Taigi šio tipo modeliai Europoje bus paklausūs. Norėdami pateikti vairuotojams pirkimo rekomendacijas, šias padangas nutarė išbandyti vokiečių automobilių klubas ADAC. Kokie tyrimo rezultatai? Kai kurios padangos bandymuose pasirodė puikiai, bet netrūko ir tokių, kurios netikėtai pasirodė labai silpnai, nors kainuoja brangiai!

235-55 R17 vasarinės padangos.jpg

ADAC inžinieriai, planuodami vasarinių padangų testus, kasmet pasirenka dviejų matmenų padangas. Vieni jų šiais metais buvo 235/55 R17. Dėl aukštesnės šoninės sienelės ir 17 colių skersmens ratlankių šio tipo modeliai tiks ne tik vienatūriams ir vanams, bet ir Europos rinkoje vis madingesniems didesnio pravažumo (SUV) automobiliams. Šie matmenys rekomenduojami populiarioms transporto priemonėms, pvz., „Audi Q3“, „Ford Galaxy“, „Ford Kuga“, V klasės „Mercedes“, „Opel Astra GTC“, „Volvo XC60“, „Volkswagen T6“ ir „Volkswagen Tiguan“.

235/55 R17 vasarinių padangų testas – kokios savybės vertinamos?


ADAC vasarinių padangų testą kasmet sudaro penki bandymai. Didžiausią reikšmę bendram įvertinimui turi padangos manevringumo savybės esant šlapiam asfaltui – tai lemia 40 proc. galutinio rezultato! Atliekant bandymą vertinamas tiek atsparumas slydimui, tiek vairavimo savybės, slydimo vandens paviršiumi (aquaplaning) pasireiškimas. Ne mažiau svarbios tokios savybės, kaip transporto priemonės važiavimas sausu asfaltu ir protektoriaus patvarumas. Vokiečių inžinieriai jiems skiria net 20 proc. bendro modelio įvertinimo.

Kokios dar savybės tikrinamos? Atliekant ADAC vasarinių padangų testą taip pat vertinamas keliamas triukšmas ir pasipriešinimas riedėjimui. Abi savybės sudaro po 10 proc. galutinio įvertinimo. Tyrimų metodologijai svarbus dar vienas veiksnys. ADAC teste laimi ne tas modelis, kuris surenka daugiausia taškų, o tas, kuris surenka mažiausiai! Vokiečių automobilių klubo darbuotojai testui parinko12 padangų modelių, kurių matmenys 235/55 R17. Tyrimo rezultatai yra patikimi, nes testuoti produktai priklauso įvairiems rinkos segmentams.




235/55 R17 vasarinės padangos – brangiausios yra geriausios?




Keturios vasarinės padangos parinktos ADAC vasarinių padangų testui, gavo gerą įvertinimą. Verta pabrėžti, kad trys padangos priklauso „Premium“ segmentui, o viena yra biudžetinės klasės. Tai geriausiai įrodo, kad kaina ne visada atspindi padangos savybes. 7 modeliams ADAC teste buvo skirtas patenkinamas įvertinimas – tai reiškia, kad vairuojant jų savybės yra optimalios. Vienas produktas gavo nepatenkinamą įvertinimą. Blogiausiai ADAC 2020 metų vasarinių padangų teste pasirodė korėjietiškas produktas „Laufenn“.


„Michelin Primacy 4“ – 1,9 taško – geras įvertinimas



ADAC vasarinių padangų, kurių matmenys 235/55 R17, testo nugalėtojomis tapo „Michelin Primacy 4“. Stipriosios modelio savybės? Visų pirma reikia pabrėžti protektoriaus patvarumą. Testas parodė, kad su vienu padangų „Primacy“ komplektu vairuotojas gali nuvažiuoti net 46,7 tūkstančio kilometrų. Be to, prancūziškos padangos gerai rieda tiek sausu, tiek šlapiu asfaltu, mažas jų pasipriešinimas riedėjimui, o keliamas triukšmas optimalus. Atskirų „Michelin“ bandymų rezultatai tarpusavyje yra gerai subalansuoti. Todėl vairuotojui, norinčiam įsigyti šias padangas, turbūt gali trukdyti tiktai… kaina. Viena padanga „Primacy 4“ kainuoja 164 eurus – tai didžiausia kaina sąraše!


„Bridgestone Turanza T005“ – 2,1 taško – geras įvertinimas



Antra vieta ADAC 2020 metų vasarinių padangų teste atiteko modeliui „Bridgestone Turanza T005“. Padangos labai gerai pasirodė pasipriešinimo riedėjimui bandyme ir gavo 1,4 taško įvertinimą – vieną iš dviejų geriausių sąraše! Be to, jos buvo gerai įvertintos už riedėjimą šlapiu ir sausu asfaltu bei už protektoriaus patvarumą. ADAC inžinierių nuomone, su „Bridgestone“ galima nuvažiuoti 41,4 tūkstančio kilometrų. Trūkumai? Japoniškos vasarinės padangos blogiausiai pasirodė važiuojant keliamo triukšmo atžvilgiu. Už tai gavo patenkinamą įvertinimą.


„Maxxis Premitra HP5“ – 2,3 taško – geras įvertinimas



ADAC 2020 metų vasarinių padangų teste modeliui „Maxxis Premitra HP5“ skirtas 2,3 taško įvertinimas – trečia vieta sąraše. Didelis šių padangų pranašumas – gerai subalansuotos visos vertintos savybės. Vokiečių inžinieriai pabrėžė patikimą manevravimą esant sausam ir šlapiam asfaltui, taip pat mažą pasipriešinimą riedėjimui ir patvarumą. Kartu su visomis šiomis savybėmis, „Maxxis“ išsiskiria ir maža kaina, taigi vairuotojams jos gali būti tikrai patrauklus pasiūlymas. Kiek kainuoja vasarinės padangos „Premitra HP5“? Vienos padangos kaina 103 eurai –mažiausia suvestinėje!


„Pirelli Cinturato P7“ – 2,3 taško – geras įvertinimas



Trečioji sąrašo vieta kartu su „Maxxis“ teko „Pirelli Cinturato P7“. Itališkos vasarinės padangos nėra pigios – viena kainuoja 149 eurus. Kita vertus, jos gerai pasirodė tiek esant šlapiai, tiek sausai kelio dangai, be to, išsiskiria mažu pasipriešinimu riedėjimui. Vokiečių inžinieriai gerai įvertino itališkų padangų protektoriaus patvarumą. Geras rezultatas šiuo atveju reiškia 35 tūkstančius kilometrų. Verta pabrėžti, kad tai tik 500 daugiau nei mažiausią ridą užtikrinančių padangų „Kumho“. Silpniausiai „Pirelli“ pasirodė važiuojant keliamo triukšmo atžvilgiu – buvo įvertintos tik patenkinamai.


„Hankook Ventus Prime 3“ – 2,7 taško – patenkinamas įvertinimas



Šalia ADAC 235/55 R17 matmenų vasarinių padangų testo suvestinės viršūnės atsidūrė „Hankook Ventus Prime 3“. 2,7 taško įvertinimas yra 0,4 taško aukštesnis nei „Pirelli“, bet to pakako, kad padangos būtų įvertintos tik patenkinamai. Korėjietiškas modelis gerai pasirodė riedėdamas šlapia kelio danga, be to, jis pasižymi nedideliu pasipriešinimu riedėjimui ir protektoriaus patvarumu. Su padangų „Ventus Prime 3“ komplektu vairuotojas turėtų nuvažiuoti net 41,2 tūkstančio kilometrų. Silpnos savybės? Vokiečiai ne itin gerai vertino padangų riedėjimą sausu asfaltu, be to, jos kėlė per didelį triukšmą.


„Semperit Speed-Life 2 SUV“ – 2,7 taško – patenkinamas įvertinimas



Austrai, gaminantys modelį „Semperit Speed-Life 2 SUV“, nebus patenkinti ADAC 2020 metų vasarinių padangų testo rezultatu. 2,7 taško įvertinimas yra patenkinamas. Anksčiau „Semperit“ vokiečių testuose laimėdavo! Kas nepavyko? Vokiečių automobilio klubo inžinieriai prastai vertino padangų riedėjimą šlapiu asfaltu. Be to, padangos rieda garsiai. Stipriausia savybė? Be abejo, protektoriaus patvarumas. Šioje kategorijoje „Semperit Speed-Life 2 SUV“ galėjo tikėtis labai gero įvertinimo. Vasarinės padangos, kurių matmenys 235/55 R17, leidžia nuvažiuoti 47 tūkstančius kilometrų. Tai trečias geriausias rezultatas suvestinėje.


„Yokohama BluEarth RV-02“ – 2,7 taško – patenkinamas įvertinimas



ADAC 235/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste modelis „Yokohama BluEarth RV-02“ buvo įvertintas patenkinamai. Tokį rezultatą didžiąja dalimi lėmė vidutiniškos važiavimo esant sausam ir šlapiam asfaltui savybės ir pasipriešinimas riedėjimui. Stipriosios japoniškų vasarinių padangų savybės? Tai mažas riedant keliamas triukšmas ir protektoriaus patvarumas. Viena šio modelio padanga kainuojanti 140 eurų. Su jomis galima nuvažiuoti net 38,4 tūkstančio kilometrų. Tai geras rezultatas.


„Continental EcoContact 6“ – 2,8 taško – patenkinamas įvertinimas



„Continental EcoContact 6“ ADAC 235/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste gavo patenkinamą įvertinimą. 2,8 taško įvertinimas reiškia, kad jos pasirodė 0,9 taško blogiau nei suvestinės lyderės „Michelin“. Vokiškos padangos gerai sukimba su sausa kelio danga, tyliai rieda, be to, mažas jų riedėjimo pasipriešinimas. Labai gerą įvertinimą modelis „EcoContact 6“ gavo už dar vieną savybę – protektoriaus patvarumą. ADAC inžinierių nuomone, su šiomis vasarinėmis padangomis galima nuvažiuoti net 48,3 tūkstančio kilometrų – tai didžiausias rodiklis visoje suvestinėje! Silpnesnės savybės? Patenkinamai „Continental“ pasirodė bandymuose esant šlapiai kelio dangai, be to, tai vienas brangiausių modelių sąraše. Viena padanga kainuoja 158 eurus!


„Esa+Tecar Spirit Pro“ – 2,8 taško – patenkinamas įvertinimas



ADAC inžinierių nuomone, stipriausia vasarinių padangų „Esa+Tecar Spirit Pro“, kurių matmenys 235/55 R17, savybė yra protektoriaus patvarumas. Bandymų rezultatai parodė, kad modelis gali nuvažiuoti net 48 tūkstančius kilometrų. Tai vos 300 kilometrų prastesnis rezultatas nei šio bandymo lyderių „Continental“. Be to, „Esa+Tecar“ priklauso ekonominiam segmentui, taigi kaina pagrįstai apskaičiuota. 108 eurai už vieną padangą – viena mažiausių kainų suvestinėje. Silpnos savybės? Modelis pasirodė tik patenkinamai, kai asfaltas buvo šlapias. Šiuose bandymuose jos gavo 2,8 taško įvertinimą – tokį pat, kaip „Continental“.


„Kumho Ecsta HS51“ – 3,0 taškai – patenkinamas įvertinimas



Atskirų „Kumho Ecsta HS51“ bandymų rezultatai leidžia vertinti šį modelį gana palankiai. Padangos, kurios matmenys 235/55 R17, gavo gerą įvertinimą už riedėjimą šlapiu asfaltu, važiavimo patogumą, pasipriešinimą riedėjimui ir protektoriaus patvarumą. Silpniau pasirodė, kai asfaltas buvo sausas. Šio bandymo rezultatas sudaro net 20 proc. bendro įvertinimo, taigi galutinis įvertinimas buvo vos patenkinamas. Kainos atžvilgiu „Kumho“ yra vidutiniokės. Viena padanga kainuoja 133 eurus.


„Kleber Dynaxer HP3“ – 3,3 taško – patenkinamas įvertinimas



Prancūziško prekių ženklo „Kleber“ reputacija gana gera. Dabar šis vidutinės klasės padangų prekių ženklas priklauso koncernui „Michelin“. Modelis „Dynaxer HP3“, kurio matmenys 235/55 R17, ADAC 2020 metų vasarinių padangų teste pasirodė ne itin gerai. Kodėl? Šios padangos pasižymėjo geromis savybėmis esant sausam asfaltui, jų pasipriešinimas riedėjimui buvo mažas, o protektorius patvarus, bet jos pasirodė vos patenkinamai, kai kelio danga buvo šlapia, ir važiuojant kėlė didelį triukšmą. To pakako, kad jų bendras įvertinimas būtų net 3,3 taško. Tai antras blogiausias rezultatas sąraše.


„Laufenn S-Fit EQ“ – 5,0 taškai – nepatenkinamas įvertinimas



„Laufenn S-Fit EQ“, kurių matmenys 235/55 R17, ADAC 2020 metų vasarinių padangų teste, be abejonės, pasirodė blogiausiai: gavo 5,0 taškų nepatenkinamą įvertinimą. Šis rezultatas yra net 1,7 taškų aukštesnis nei prieš jas sąraše esančių „Kleber“. Labai silpnas rezultatas didžiąja dalimi priklausė nuo to, kad „S-Fit EQ“ labai prastai pasirodė riedėdamos šlapia kelio danga – jos prastai sukibo su kelio danga ir pradėdavo slysti. Kituose bandymuose šios padangos pasirodė gana gerai. Ar kaina atspindi silpnas padangų savybes? Iš esmės nelabai. Už vieną padangą „Laufenn“ vairuotojas turėtų sumokėti 103 eurus, bet lygiai tiek pat kainuoja „Maxxis“, kurios sąraše užėmė trečią vietą!

Jus taip pat gali sudominti:

Kurių tipų aušinimo skysčių verčiau nemaišyti tarpusavyje?

Kurių tipų aušinimo skysčių verčiau nemaišyti tarpusavyje?

Kodėl reikia keisti variklinę alyvą?

Kodėl reikia keisti variklinę alyvą?

DPF slėginiai vamzdžiai: ką vertėtų apie juos žinoti?

DPF slėginiai vamzdžiai: ką vertėtų apie juos žinoti?

Skaitykite elektroninę naujausio „InterTRUCK“ žurnalo numerio versiją!

Skaitykite elektroninę naujausio „InterTRUCK“ žurnalo numerio versiją!