Paskelbimo data: 2020-10-14

215/55 R17 žieminių padangų testas. Kas tapo lyderiu?

Vokiečių žurnalo „Auto Motor und Sport“ redaktoriai kaip ir kasmet surinko keliolikos žieminių padangų grupę į lenktynių trasą ir patikrino jų galimybes. Kokie žieminių padangų 215/55 R17 testo rezultatai? Taigi rinkoje pasirodė tam tikra naujovė, kuri per bandymą pasirodė puikiai. Ir verta aiškiai pabrėžti, kad japonų modelio nutiestas kelias nėra standartas. Nes dar viena naujovė... užėmė paskutinę sąrašo vietą!

žieminės padangos.jpg

Vokiečių žurnalo žurnalistai kasmet tikrina žieminių padangų savybes. Kad vairuotojai susidarytų visapusišką vaizdą, kiekvieną sezoną tikrinamos skirtingų matmenų padangos. Be to, tikrinama apie dešimt įvairiems segmentams priklausančių produktų. Kokie testai numatyti tyrime? Siekiama sukurti kuo platesnio spektro kelio užduotis. Būtent todėl atliekant žieminių padangų testą modeliai yra tikrinami pagreičio, stabdymo ir šoninių jėgų veikimo atžvilgiu. Žinoma, kiekvienas testas atliekamas skirtingomis sąlygomis. Bandymai vyksta ant sausos, šlapios ir apsnigtos kelio dangos.

Kodėl matmenys 215/55 R17?

2019 metais parengtame žieminių padangų teste buvo numatyti padangų, kurių matmenys 215/55 R17, bandymai. Kodėl taip nuspręsta? Šie matmenys vis dažniau pasirenkami didesnio pravažumo automobiliuose ir krosoveriuose, eksploatuojamuose mieste. Tai matmenys, kurie artimiausiais metais užims nemažą automobilių rinkos dalį. Konkurentų sąrašas? Vokiečių redaktoriams rūpėjo visapusiškumas. Todėl jie pasirinko rinkos naujoves, bet atkreipė dėmesį ir į ankstesnių sezonų modelius. Padangų pasirinkimo kriterijų buvo ir daugiau. „Auto Motor und Sport“ redakcijai taip pat rūpėjo atskiri rinkos segmentai. Todėl į testą įtraukti ne tik „premium“ segmento modeliai, bet ir biudžetinės, ir vidutinės klasės modeliai.

Į testą pateko šie padangų modeliai:

„Nokian WR Snowproof“ – modelis, kuris „Auto Motor und Sport“ žieminių padangų teste pasirodė tikrai puikiai, bet yra ir viena iš rinkos naujovių – tai „Bridgestone Blizzak LM005“. Padanga gavo 8,8 balo įvertinimą ir išsiskyrė labai geru bendruoju rezultatu. Kokios savybės atkreipė ypatingą vokiečių žurnalistų dėmesį? Atliekant kelio testus, juos nustebino didelis manevrų tikslumas esant slidžiai kelio dangai – nesvarbu, ar ji buvo šlapia, ar padengta sniego. Be to, su japoniškomis padangomis galima tiksliai keisti važiavimo kryptį. Keičiant judėjimo juostą sunkiomis vairavimo sąlygomis nepasireiškė joks nenumatytas padangų poveikis. „Blizzak“ padangos taip pat gauna pliusą už trumpą stabdymo kelią.

Puikų „Bridgestone Blizzaka LM005“ žieminių padangų 215/55 R17 rezultatą, pasiektą atliekant „Auto Motor und Sport“ testą, iš esmės lėmė pažangi technologija. Tai japonų naujovė, atsiradusi pritaikius esminius technologinius patobulinimus. Vairuotojas, nusprendęs įsigyti šias žiemines padangas, gauna nanoselektyviosios gumos junginių maišymo technologijos „Nano Pro-tech“ teikiamą naudą. Be to, inžinieriai protektoriaus konstrukcijoje sujungė 2D ir 3D technologija pagamintus kubelius ir pritaikė zigzaginius griovelius su įstrižomis briaunomis. Ši padanga atitinka aukščiausią sukibimo ir stabdymo esant šlapiai kelio dangai A efektyvumo klasę.

Žieminių padangų testas „Auto Motor und Sport“ – kokių dar yra naujovių?

Suvestinėje, be „Bridgestone Blizzak LM005“, atsirado dar dvi naujovės. Pirmoji – tai „Goodyear UltraGrip Performance Plus“, antroji – „Nokian WR Snowproof“. Ką apie jas gali pasakyti vokiško žurnalo redaktoriai? Atliekant žieminių padangų testą „Auto Motor und Sport 2019“, šis „Goodyear“ modelis, kurio matmenys 215/55 R17, labai gerai atrodė stabdymo kelio esant sausai kelio dangai atžvilgiu – jis buvo gana trumpas. Ši padanga taip pat išsiskyrė dideliu sukibimu su šlapia ir apsnigta kelio danga. Tyrimas atskleidė, kad nauja padanga „UltraGrip“ turi tik vieną, bet gana svarbų trūkumą – tai labai didelė kaina!

Kaip atrodė „Nokian“? Modelis „WR Snowproof“ įvertintas patenkinamai. Tačiau to nepakanka, kad gamintojas galėtų džiaugtis. Gavęs 6,2 balų įvertinimą, „Auto Motor und Sport“ parengtoje suvestinėje šis modelis užėmė paskutinę vietą. Suomiškos žieminės padangos gavo net 2,6 balų žemesnį įvertinimą nei „Bridgestone Blizzaka LM005“. Kodėl įvertinimas toks žemas? Jį lėmė du labai svarbūs veiksniai. Visų pirma vokiečių žurnalistų testai parodė, kad „Nokian WR Snowproof“ labai prastai rieda esant šlapiai kelio dangai. Ir ne tik dėl blogo sukibimo sukant, bet ir dėl silpno stabdymo. Rezultatai buvo tokie prasti, kad aukštesnė už „Nokian“ vieta teko žieminei padangai iš Singapūro „Giti“.

Žinoma, į žieminių padangų 215/55 R17 „Auto Motor und Sport“ testą buvo įtrauktos ne tik 2019 m. sezono naujovės. Į jį pateko ir modeliai, pasirodę prekyboje ankstesniais metais. Idealus pavyzdys „Michelin Alpin 6“. Prancūziška žieminė padanga vokiečių surengtuose bandymuose pasirodė daug prasčiau nei „Goodyear“ ir „Bridgestone“. Kodėl? „Auto Motor und Sport“ redaktoriai jai skyrė 7,9 balo – tai garantavo vietą suvestinės viduryje ir gerą įvertinimą. Kokios jos stipriausios pusės? Vokiečiai labai pabrėžė, kad žieminė padanga gerai pasirodė bandymuose, kuriais buvo tikrinamas sukibimas sukant, kai kelio danga šlapia. Ji taip pat gerai pasirodė atliekant testus esant apsnigtai kelio dangai.

Žieminių padangų 215/55 R17 testas – apibendrinimas

Žiemą vairuotojų laukia sunkiausios ir dažnai kintančios eismo sąlygos. Būtent dėl to į žieminių padangų komplektą verta investuoti ypač atidžiai. Kaip prieš perkant patikrinti padangas? Vairuodamas kelyje vairuotojas neturi tokios galimybės. Taigi turi pasikliauti tokių tyrimų rezultatais, pavyzdžiui, „Auto Motor und Sport“ žieminių padangų testu. Kokias išvadas galima daryti iš praėjusių metų tyrimų rezultatų? Iš esmės dvi. Visų pirma, rinkoje netrūksta padangų, kurios tinka žiemos sąlygomis. Antra, kaina ne visada garantuoja geriausias padangos savybes. Atliekant vokiečių testą, vienas brangiausių modelių atsidūrė suvestinės viduryje. Pigesni modeliai, pavyzdžiui, „Bridgestone“, pasirodė geriau.