Paskelbimo data: 2021-03-30

215/55 R17 vasarinių padangų testas: kas tapo geriausiais?

Vokiečių žurnalo „Motor Und Sport“ redaktoriai nutarė sutelkti dėmesį į tą padangų segmentą, kuris artimiausiu metu, tikėtina, bus vienas iš paklausiausių. Tai yra 215/55 R17 matmenų padangos, naudojamos, pvz., kompaktiniams didesnio pravažumo automobiliams (SUV) „Hyundai Kony“, „Nissan Qashqai“ ar „Volkswagen T-Roc“. Iš viso kelio teste, kuris apėmė 9 bandymus, buvo patikrinta 11 padangų modelių. Pažiūrėkime, kokie rezultatai buvo gauti testuojant 215/55 R17 matmenų vasarines padangas.

215 55 R17 matmenų vasarinės padangos.jpg

Vokiečių žurnalas jau prieš kurį laiką prisijungė prie organizacijų, testuojančių padangas. Žurnale „Auto Motor und Sport“ skelbiami bandymų rezultatai yra gana patikimi. Vokiečių žurnalistų atliekamų bandymų vertę gali patvirtinti faktas, kad kaskart atliekama kruopšti produktų rinkos analizė. Atliekant bandymus, montuojamos ne tik brangiausios, „Premium“ klasės, padangos, bet ir vidutinės, ir ekonominės klasės padangos. Pavyzdžiui, 2019 metų 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų testui pasirinktų modelių kaina svyruoja nuo 88 iki 160 eurų!


Kaip buvo testuojamos 215/55 R17 matmenų vasarinės padangos?




„Auto Motor und Sport“ padalijo bandymus į dvi grupes. Pirmosios grupės bandymais tikrintas transporto priemonės važiavimas sausa kelio danga. Antrosios –riedėjimo parametrai, kai asfaltas šlapias. Kokius parametrus vertino vokiečiai? Abiem atvejais tikrintas transporto priemonės valdymo būdas ir stabdymo kelio ilgis. Važiuojant sausa kelio danga automobilis stabdytas pasiekus 100 km/h greitį, važiuojant šlapia kelio danga – 80 km/h greitį. Be to, esant sausam asfaltui tikrintas pasipriešinimas riedėjimui ir triukšmo lygis. Važiuojant šlapiu asfaltu taip pat tikrintas atsparumas slydimui vandens paviršiumi (aquaplaning).

215/55 R17 matmenų vasarinių padangų testo rezultatus lemia padangų riedėjimo šlapia kelio danga parametrai. Šis rezultatas sudaro net 50 procentų bendro įvertinimo. 40 proc. galutinio rezultato lemia konkretaus modelio riedėjimas sausa kelio danga, 10 proc. – ekologiniai aspektai, t. y. pasipriešinimas riedėjimui ir keliamas triukšmas. 2019 metų „Auto Motor und Sport“ testui parinkta 11 padangų modelių. Ir nors net 7 iš jų buvo įvertintos kaip rekomenduojamas, nė vienos iš konkurenčių nebuvo įvertintos kaip labai rekomenduojamas. Griežti kriterijai rodo, kad padangų rinkoje dar yra daug vietos inovacijoms.


„Nokian Wetproof“ – 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų nugalėtojos



Geriausią rezultatą 2019 metų 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste pasiekė „Nokian Wetproof“. Padangos gavo 8,8 taško įvertinimą. Suomiškas produktas geriausiai pasirodė stabdymo bandymuose. Riedant šlapia kelio danga šioms padangoms sustoti reikėjo trumpiausio atstumo. Esant sausai kelio dangai, jos vos 0,1 metro nusileido „Michelin“. Vokiečiai taip pat labai gerai įvertino modelio „Wetproof“ riedėjimą keliu ir tylų garsą. Riedėdamos „Nokian“ kėlė tik 71,5 dB garsą. Tai žemiausias rezultatas visoje bandymų grupėje. Riedėdamos šlapia kelio danga „Wetproof“ išsiskyrė pagreičiu važiuojant lanku. Atliekant bandymą jos vos 0,12 m/s² nusileido japoniškoms padangoms „Bridgestone“.

Verta pabrėžti, kad tai nebe pirmas atvejis, kai suomiška naujovė gerai pasirodė žinomų ekspertų atliekamuose testuose. Modelis tapo nugalėtoju ir šiemet atliktame GTÜ instituto teste. Be to, jis buvo gerai įvertintas vokiečių žurnalo „Auto Bild“ žurnalistų atliktame teste.


Antroji vieta sąraše – „Bridgestone Turanza T005“



Antroje „Auto Motor und Sport“ vasarinių padangų testo vietoje atsidūrė du automobilių padangų modeliai, tai yra „Bridgestone Turanzie T005“ ir „Michelin Primacy 4“. Japoniškos ir prancūziškos padangos gavo 8,6 taško ir buvo įvertintos kaip rekomenduojamos. Kalbant apie savybes, „Bridgestone“ kur kas geriau pasirodė esant šlapiam asfaltui. Šioje bandymų grupėje jos laimėjo du iš penkių bandymų. „Turanza T005“ geriausiai pasirodė manevravimo ir pagreičio važiuojant lanku bandymuose.

O kaip jos riedėjo sausu asfaltu? Šiuo atveju svarbu įvertinti stabdymą važiuojant 100 km/h greičiu. Transporto priemonė su japoniškomis padangomis sustojo už 36,4 metro. Tai vos 0,3 metro daugiau nei suvestinės lyderių rezultatas. Be to, „Turanza T005“ pasižymėjo mažu riedėjimo pasipriešinimu – šioje kategorijoje jos užėmė antrąją vietą – iškart po „Michelin“.


„Michelin Primacy 4“ – antroji vieta 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste



„Michelin“ – brangiausias „Auto Motor und Sport“ 2019 metų vasarinių padangų testo modelis. Viena padanga vokiečių buvo įvertinta 160 eurų Šios padangos gali būti vertos tokių pinigų. Vokiečių žurnalistų nuomone, važiuojant jos pasirodė puikiai. Stipriosios „Michelin“ savybės – tai stabdymas esant šlapiai kelio dangai ir pasipriešinimas riedėjimui – šiuose bandymuose padangos parodė geriausiai!


8,3 taško – tokį dar gerą rezultatą gavo 3 modeliai



Į „Auto Motor und Sport“ žurnalistų atlikto 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų testo rezultatų sąrašo viršūnę pateko trys modeliai. Pirmasis jų – „Goodyear EfficientGrip Performance“. Nors šioms padangoms nepavyko laimėti nė vieno bandymo, dviejuose bandymuose jos užėmė tvirtą antrąją vietą, o trijuose – tvirtą trečiąją vietą. Riedėdamos sausa kelio danga, amerikietiškos padangos geriausiai susidorojo su pasipriešinimu riedėjimui. Bendroje klasifikacijoje jos atsidūrė iš karto po padangų „Michelin“. Vokiečiai pagyrė „Goodyear EfficientGrip Performance“ už sukibimą ir atsparumą slydimui vandens paviršiumi riedant šlapiu asfaltu.

Identišką rezultatą kaip ir „Goodyear“ pasiekė „Hankook Ventus Prime 3“. Korėjietiškos padangos geriausiai pasirodė esant sausam asfaltui. „Auto Motor und Sport“ žurnalistų nuomone, tokiomis sąlygomis jos gerai sukimba su kelio danga ir gerai greitėja. Inžinieriai galėtų labiau pasistengti gerindami šių padangų savybes riedant šlapiu asfaltu. Ypač prastas buvo atsparumo slydimui vandens paviršiumi rezultatas.


„Pirelli Cinturato P7“ – greta 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų testo lyderių



„Pirelli Cinturato P7“, išskyrus atsparumą slydimui vandens paviršiumi, puikiai rieda šlapiu asfaltu. Su šiomis padangomis važiuojant 80 km/h greičiu stabdymo kelias yra tik šiek tiek ilgesnis už „Nokian“. Esant sausam asfaltui, itališkos padangos geriausiai susidorojo su pasipriešinimu riedėjimui, bet jos prastai pasirodė riedėdamos keliamo triukšmo bandyme. „Auto Motor und Sport“ žurnalistų užregistruotas rezultatas siekė net 74,5 dB.


„Continental PremiumContact 5“ – moka apsiginti nuo vandens



Paskutinis padangų modelis, kuris 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste buvo įvertintas kaip rekomenduojamas, yra „Continental PremiumContact 5“. Taip, tai vienas brangesnių modelių, patekusių į vokiečių žurnalo „Auto Motor und Sport“ testą. Kita vertus, šios padangos ypač gerai rieda šlapiu asfaltu. Tokiomis sąlygomis jos užtikrina gerą sukibimą. Be to, iš visų konkurenčių jos atspariausios slydimui vandens paviršiumi.


Mažiau nei 8 taškai – dar rekomenduojamos padangos



„Auto Motor und Sport“ žurnalistų nuomone, 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste mažesnis nei 8 taškų įvertinimas dar nereiškia, kad padangos yra prastos. Būtent dėl šios priežasties tokie modeliai, kaip „Falken ZIEX ZE310EC“ ar „Giti Premium H1“, buvo įvertinti kaip dar rekomenduojami. Esant sausam asfaltui, „Falken“ išsilaikė vidurinėje pozicijoje, išskyrus labai prastą pasipriešinimą riedėjimui. O kaip jos riedėjo šlapiu asfaltu? Išskyrus gana gerus atsparumo slydimui vandens paviršiumi rezultatus, padangos, ko gero, patenka į apatinę rezultatų sąrašo dalį.

„Giti Premium H1“ problema yra ta, kad jų rezultatai labai nevienodi. Pavyzdžiui, stabdymo kelias sausu asfaltu važiuojant 100 km/h greičiu yra ilgiausias, bet manevravimo savybių rezultatas yra antras. Taip pat ir riedant šlapia danga. Ilgą stabdymo kelią kompensuoja geras atsparumas slydimui vandens paviršiumi.



Mažiau nei 7 taškai – sąlygiškai rekomenduojamos padangos




Blogiausiai 215/55 R17 matmenų vasarinių padangų teste pasirodė du modeliai: „Nexen N’blue HD Plus“ ir „Toyo Proxes CF2 SUV“. Gavę 6,9 taško, jie įvertinti kaip sąlygiškai rekomenduojami. „Nexen“ Achilo kulnas – riedėjimas šlapia kelio danga. Šiuose bandymuose padangos beveik visada atsidūrė sąrašo gale. Kiek geriau, nors vis tiek silpnai, jos riedėjo sausu asfaltu. Padangų „Toyo Proxes CF2 SUV“ rezultatą didžiąja dalimi lėmė tai, kad net 4 bandymuose (3 iš jų buvo atliekami esant šlapiai kelio dangai) jos užėmė paskutinę vietą.



Kaip klasifikuojamos 215/55 R17 matmenų vasarinės padangos?

  • „Nokian Wetproof“ – 8,8 taško – rekomenduojamos
  • „Bridgestone Turanza T005“ – 8,6 taško – rekomenduojamos
  • „Michelin Primacy 4“ – 8,6 taško – rekomenduojamos
  • „Goodyear EfficientGrip Performance“ – 8,3 taško – rekomenduojamos
  • „Hankook Ventus Prime 3“ – 8,3 taško – rekomenduojamos
  • „Pirelli Cinturato P7“ – 8,3 taško – rekomenduojamos
  • „Continental PremiumContact 5“ – 8,1 taško – rekomenduojamos
  • „Falken ZIEX ZE310EC – 7,7 taško – dar rekomenduojamos
  • „Giti Premium H1“ – 7,1 taško – dar rekomenduojamos
  • „Nexen N’blue HD Plus“ – 6,9 taško – sąlygiškai rekomenduojamos
  • „Toyo Proxes CF2 SUV“ – 6,9 taško – sąlygiškai rekomenduojamos

Jus taip pat gali sudominti:

DPF slėginiai vamzdžiai: ką vertėtų apie juos žinoti?

DPF slėginiai vamzdžiai: ką vertėtų apie juos žinoti?

Kodėl reikia keisti variklinę alyvą?

Kodėl reikia keisti variklinę alyvą?

Skaitykite elektroninę naujausio „InterTRUCK“ žurnalo numerio versiją!

Skaitykite elektroninę naujausio „InterTRUCK“ žurnalo numerio versiją!

Kurių tipų aušinimo skysčių verčiau nemaišyti tarpusavyje?

Kurių tipų aušinimo skysčių verčiau nemaišyti tarpusavyje?