Paskelbimo data: 2021-10-15

Kodėl žieminės padangos?

Žiemą eismo sąlygos visuomet yra sudėtingesnės nei vasarą: sukibimas ant apsnigtos, apledėjusios ar šlapios kelio dangos gerokai sumažėja.

žieminės padangos

Temperatūrai nukritus žemiau 7 °C, vasarinių padangų efektyvumas labai stipriai sumažėja. Dėl to rekomenduojama pakeisti vasarines padangas į žiemines.

Žieminės padangos yra specialiai suprojektuotos važiavimui žiemos sąlygomis:

  • įvairiomis kelio dangomis – apsnigtų, dalinai arba stipriai apledėjusių, drėgnų arba padengtų dideliu vandens kiekiu kelių, sausos ir šaltos kelio dangos;
  • esant bet kokioms oro sąlygoms – smulkus lietus arba liūtis, drėgmė arba sausas ir labai šaltas oras;
  • esant labai žemai temperatūrai.

    Žieminės padangos sumažina vadinamojo aquaplaning reiškinio riziką dėl savo specifinio protektoriaus rašto, kuris palengvina vandens nuvedimą. Jos suteikia daug geresnį sukibimą ir pasižymi puikiomis važiavimo savybėmis dėl gilesnio protektoriaus rašto, palyginti su vasarinėmis padangomis.

    Žieminių padangų protektoriuje yra daug daugiau „kaladėlių“, nei vasarinių padangų protektoriuje, o tai pagerina sukibimą ant snieguotos kelio dangos. Be to, žieminės padangos yra gaminamos iš specialaus gumos mišinio su silicio dioksidu, kuris prisitaiko prie žemų temperatūrų ir pagerina stabdymo efektyvumą.

    Žieminių padangų slėgis

    Nepamirškite žiemą stipriau pripūsti padangas! Kai išorėje temperatūra yra žema, slėgis padangose krenta. Norint kompensuoti šį „žemos temperatūros“ efektą, reikia pridėti 0,2 baro (šaltai padangai) prie normalaus darbinio slėgio arba prie slėgio, numatyto kitiems žieminės padangos pritaikymams.

    Žieminių padangų montavimas ant visų keturių ratų  

    Norint užtikrinti geresnę transporto priemonės kontrolę ir didesnį saugumą, rekomenduojama montuoti visas keturias žiemines padangas. Pasirinkite keturias žiemines padangas. Tik dviejų žieminių padangų montavimas, be abejo, pagerina važiavimo savybes, ypač pajudant iš vietos. Visgi to nepakanka gero efektyvumo ir optimalaus saugumo užtikrinimui ir tai gali būti netgi pavojinga. 

    • Automobilis su priekinių ratų pavara, turintis žiemines padangas tik ant priekinės ašies, yra blogai subalansuotas gale, todėl lengviau prarasti vairavimo kontrolę.
    • Automobilis su galinių ratų pavara ir žieminėmis padangomis, sumontuotomis tik ant galinių ratų, yra blogai subalansuotas priekyje, o tai kelia riziką „išlėkti“ iš posūkio.

    Efektyvumo palyginimas montuojant dvi ir keturias žiemines padangas

    VAŽIAVIMO SAVYBĖSSUKIBIMAS POSŪKIUOSESTABDYMO STABILUMASSTABDYMO EFEKTYVUMAS
    Su 2 žieminėmis padangomis ant varančiosios ašies++--+-
    Su 4 žieminėmis padangomis++++++++


    Kada reikia naudoti grandines?

    KLEBER pataria, kada naudoti grandines ir kaip jas uždėti.

    • Sniego grandinės yra privalomos kai kuriuose slidinėjimo kurortuose. Jos praverčia važiuojant keliu, padengtu storu sniego sluoksniu.
    • Pirkdami grandines įsitikinkite, kad jos yra pritaikytos transporto priemonės kėbului ir padangos matmenims.
    • Geriausia pasirinkti grandines su maksimaliu grandžių skaičiumi susilietimo paviršiuje (rombo arba kopėčių formos grandinė su mažiausiai dvylika „pakopų“ standartinei padangai).
    • Esant normaliai temperatūrai ir šviesiam paros metui, verta pasitreniruoti, kaip jas uždėti ir nuimti. Taip bus lengviau grandines uždėti pirmą kartą, kai jų prireiks – ant sniego, o gal dar ir tamsoje!
    • Laikykite jas automobilyje, lengvai prieinamoje vietoje, šalia poros apsauginių pirštinių ir žibintuvėlio (dėl viso pikto).
    • Važiuojant su grandinėmis negalima viršyti 50 km/h greičio.



    Kitus straipsnius apie padangas rasite čia!

    Padangų keitimą palengvinančios specialios kapsulės
    HANKOOK atidarė nuosavą žieminių padangų bandymų poligoną Suomijoje
    Padangų apkrovos ir greičio indeksas
    Žieminės padangos DĘBICA, skirtos lengviesiems automobiliams ir SUV