Paskelbimo data: 2024-12-12
Ar žinote, kad...? Dėžė „ZF Ecosplit“
Ši populiari mechaninė pavarų dėžė naudojama komercinėse transporto priemonėse. Ją suprojektavo vokiečių gamintojas „ZF Friedrichshafen AG“.
Pavarų dėžės „ZF Ecosplit“ yra puikiai vertinamos dėl savo aukšto efektyvumo ir patvarumo. Jos suprojektuotos atlaikyti dideles apkrovas ir intensyvią eksploataciją. Pavarų dėžės „ZF Ecosplit“ turi pavarų sinchronizavimo mechanizmus, kurie užtikrina tolygų ir tikslų pavarų perjungimą. Dėl to vairuotojas gali lengvai ir patogiai valdyti pavarų dėžę, o tai užtikrina važiavimo patogumą ir padidina pačios dėžės patvarumą.Populiarios 16S, kaip ir kiekviena konstrukcija, turi tam tikrų trūkumų. Dažna problema – iš veleno išsikišantys pirštai arba veleno įtrūkimai. Keisti garsai iš dėžės galinės dalies arba problemos su pusinėmis pavaromis gali būti šio gedimo požymiai. Ekstremaliais atvejais kyla rizika net nutraukti transporto priemonės pavarą.


Neverta ignoruoti minėtų požymių, nes išsikišęs pirštas sukasi kartu su velenu ir veikia kaip tekinimo peilis, kuris nupjauna medžiagą ir pažeidžia korpusą bei pusinių pavarų cilindrą. Kai aliuminio drožlės cirkuliuoja alyvoje, jos spalva pasidaro sidabrinė. Todėl labai svarbu reguliariai keisti alyvą ir kontroliuoti jos būklę – tai dažnai gali padėti pastebėti gedimo pradžią.
Jei gedimas jau įvyko, nuėmus galinį korpusą galima pamatyti tokį vaizdą.


Nors buvo pakeista veleno konstrukcija ir plečiančiųjų kaiščių, fiksuojančių pirštus, skersmuo, tokių situacijų vis dar pasitaiko.
Apibendrinant, pavarų dėžė „ZF Ecosplit“ yra technologiškai pažangus sprendimas, kuris užtikrina aukštą našumą, patvarumą ir važiavimo patogumą komercinėse transporto priemonėse. Dėl savo savybių ir galimybių pritaikyti įvairioms darbo sąlygoms, komercinių transporto priemonių gamintojai dažnai renkasi šią dėžę. Dėžės 16S reikalauja reguliarios priežiūros ir aptarnavimo – tai padeda užtikrinti jų tinkamą veikimą ir patvarumą.


Pavarų dėžė „VOLVO I-SHIFT“
Ši automatizuotos pavarų dėžės rūšis naudojama „Volvo“ markės transporto priemonėse. Tai pažangi pavarų perjungimo sistema, kuri vairuotojams suteikia galimybę važiuoti tolygiai ir taupyti degalus. Dėžė „I-SHIFT“ automatiškai parenka padėtį, priklausomai nuo eismo sąlygų ir transporto priemonės apkrovos, o tai užtikrina vairuotojui patogų vairavimą. Dėžė yra sudaryta iš trijų pagrindinių modulių.

(A) Sinchronizuota pusinių pavarų sistema
(B) Pagrindinės pavaros neturi sinchronizacijos
(C) Diapazonų pavara yra sinchronizuota
Vis dėlto ji, kaip ir kiekviena konstrukcija, ji turi tam tikrų problemų. Didėjant ridai, dažnai susidėvi pusinių pavarų sinchronizatorius, kuris yra ant pavarų dėžės pirminio veleno. Dažniausiai tai pasireiškia transporto priemonei pajudant iš vietos. Pasirinkus važiavimo poziciją „D“, perjungimo šakė ne iki galo įjungia pavarą. Išmynus sankabą ir bandant pajudėti, dėžė išmeta poziciją „N“. Ši situacija padažnėja esant porinėms pavaroms.
Nuotraukoje parodytas dažnai pastebimas tarpusavyje sąveikaujančių elementų susidėvėjimas.
Medžiagos nuostolis sukelia per didelio technologinio laisvumo atsiradimą, o tai laikui bėgant apsunkina pavarų perjungimo šakės darbą ir sinchronizavimo įjungimą.
Kitas susidėvėjimo tipas – tai kūgio ir stabdžio paviršių dilimas, kuris sukelia netinkamą sinchronizatoriaus veikimą, kai elementai netinkamai stabdomi ir dėl to sutrinka pavarų perjungimas.

Sinchronizatoriaus žiedų susidėvėjimą nustatome matuodami jų storį.

1 Fiksuojantis žiedas
2 Ritininis guolis
3 Adatinis guolis
4 Krumpliaratis
5 Jungiantysis žiedas
6 Sinchronizatoriaus kūgis
7 Pirminis velenas
8 Blokuojantis kaištis
9 Spyruoklė
10 Jungiančioji įvorė
Matuojame atstumą nuo apatinės kūgio briaunos iki viršutinės stabdžio briaunos. Matavimus atliekame keliose vietose per visą perimetrą. Naujam sinchronizatoriui ši vertė sudaro 19,5 +/- 0,3 mm. Minimalus matmuo – 18,4 mm. Jei storis yra mažesnis, žiedai turi būti pakeisti.
Mūsų asortimente rasite sinchronizatorių komplektus, o taip pat ir atskirų, pavienių dalių, t. y. kūginių žiedų, stabdančių žiedų, stumdomų sankabų, sinchronizatoriaus korpusų bei fiksatorių.