Paskelbimo data: 2017-03-10

Susipažinkite su DELPHI jutikliais

„Delphi“ siūlo jutiklius, kuriuose naudojamos trys technologijos:
  • Magnetiniai jutikliai – nekontaktiniai jutikliai, kuriuose ritė su poliais ir metalinis magnetas mechaninius judesius paverčia elektriniais signalais.
  • Holo jutikliai – reaguodamas į magnetinį lauką, keitiklis moduliuoja jutiklių išvesties signalą.
  • Magnetinės varžos jutikliai – pasireiškus išorinio magnetinio lauko poveikiui, keičiasi elektrinė varža.

Daugumoje „Delphi“ paskirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklių yra naudojama technologija, paremta Holo efektu. Jutikliuose naudojamos prisitaikančios ribinių verčių aptikimo sistemos užtikrina didesnį jų efektyvumą ir mažesnį jautrumą montavimo vietai.

Paskirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutikliai – kas tai?

Alkūninio veleno jutiklis, taip pat žinomas kaip variklio sukimosi greičio jutiklis arba padėties jutiklis – tai elektroninis įrenginys, naudojamas vidaus degimo variklyje ir suteikiantis galimybę stebėti tiek paskirstymo veleno, tiek ir alkūninio veleno padėtį arba sukimosi greitį. Trumpai tariant, jutiklis mechaninius judesius paverčia elektriniais signalais. Tada signalai yra perduodami į valdymo įrenginį, kuris nustato veleno padėtį ir greitį atitinkamu momentu.

Savo ruožtu, paskirstymo veleno padėties jutiklis nustato, kuriame cilindre vyksta uždegimas ir sinchronizuoja degalų įpurškimą su DIS uždegimo modulių uždegimo ričių seka.

Alkūninio veleno jutikliai nustato uždegimo laiką, variklio sūkių skaičių ir perduoda sukimosi greičio (RPM) signalą valdymo įrenginiui.

Kas sukelia jutiklių gedimus?
  • Variklio vibracijos, lemiančios jutiklio atsilaisvinimą.
  • Vanduo arba nešvarumai elektros signalo jungtyje.
  • Jutiklio jungčių korozija (jeigu jungtys necinkuotos).
  • Trumpas jungimas, jutiklio laidų nutraukimas.
  • EMI / EMF trukdžiai.
  • Magnetinis užteršimas besidėvinčių dalių metalo dalelėmis.
Į ką reikia atkreipti dėmesį gedimo atveju?
  • Jutiklio išvesties įtampa ir (arba) srovė neatitinka gamintojo nurodytų parametrų.
  • Netinkamas jutiklių sumontavimas, dėl kurio atsiranda oro tarpai.
  • Netinkamas jutiklio įžeminimas.
  • Atsilaisvinęs, prispaustas arba pažeistas laidas, atsilaisvinusios jungtys arba tvirtinimo varžtai.
  • Mechaninių jutiklio pažeidimų požymiai.
  • Dėl nesuderinto paskirstymo veleno (alkūninio veleno) pakilimo (nusileidimo) kraštinės kampo profilio nutrauktas variklio uždegimas.

Kiti veiksmai

Jeigu pasireiškė kažkuri iš minėtų problemų, tikriausiai įvyko paskirstymo veleno ir (arba) alkūninio veleno jutiklio gedimas. Daugeliu atvejų reikia pakeisti visą jutiklį.

Įmonė „Delphi“ siūlo platų originalios įrangos kokybės paskirstymo velenų ir alkūninių velenų jutiklių asortimentą (dalių kodų pavyzdžiai: SS10513-12B1 ir SS10932), skirtą populiariems „General Motors“ grupės, „Renault“ ir „Nissan“ automobiliams.

„Delphi“ pasirinkimo privalumai:
  • Prisitaikančios Holo signalo schemos padidina laiko matavimo tikslumą, optimizuoja oro tarpo plotį ir jautrumą svyravimams, taip pat pagerina nulinio greičio nustatymą.
  • Panaudojus tikslų, stačiakampės bangos formos išvesties signalą, buvo pašalinta variklio tvarkyklės didėjančio signalo nuolydžio koregavimo funkcija.
  • Pagerintos aptikimo savybės sumažina išmetamųjų teršalų kiekį ir padidina patikimumą bei važiavimo komfortą.
  • Įtampos šuolių apsauga saugo nuo elektromagnetinių laukų trukdžių.
  • Sumažintas laidų jungčių skaičius užtikrina išskirtinį patikimumą.
  • Automatiniam elektros signalo generavimui nereikia išorinio maitinimo.
  • Su jutikliais yra atliekami išsamūs patvarumo bandymai, atitinkantys griežtus originalios įrangos reikalavimus.
  • Jutikliai yra su montavimą palengvinančiais originalios įrangos tvirtinimo laikikliais, sandarikliais ir tarpikliais.

Vientiso elemento naudojimas suteikia galimybę supaprastinti konstrukciją sprendimams, susijusiems su paskirstymo velenu, pritaikyti VPOS (angl. Valid Power On State) ir tokiu būdu sutrumpinti sinchronizavimo su variklio alkūniniu velenu laiką.