Paskelbimo data: 2017-01-03

Dviguba sausa „LUK“ sankaba

LYGIAGRETI MECHANINĖ PAVARŲ DĖŽĖ – DU VIENAME

Laikais, kai degalų kainos nuolat kyla, o kartu auga ir transporto priemonių eksploatacinės išlaidos, automobilių gamintojai ir jų tiekėjai susiduria su iššūkiu kurti novatoriškas varymo sistemų ir variklių konstrukcijas, ribojančias degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų emisiją. Kalbant apie automatines pavarų dėžes, tai itin svarbu – šiuo metu dar nepavyko rasti kompromiso tarp degalų sąnaudų apribojimo ir patogumo vairuotojui užtikrinimo. Sujungus automatinės ir mechaninės pavarų dėžių privalumus, „LuK“ išvystė dvigubos sankabos idėją lygiagrečiai mechaninei pavarų dėžei, kuri užtikrina automatinės pavarų dėžės efektyvumą ir mechaninės pavarų dėžės naudingumą.

VEIKIMO PRINCIPAS

Pagrindinė lygiagrečios pavarų dėžės konstrukcijos idėja – siekis panaudoti didelį mechaninės pavarų dėžės naudingumą (daugiau kaip 90 %). Tačiau, siekiant užtikrinti automatinės pavarų dėžės teikiamą patogumą, perdavimo momentas negali būti nutrauktas taip, kaip mechaninėje pavarų dėžėje, kurios pavaros perjungimo trukmė siekia maždaug 1,2 sek. ir reiškia varančiųjų ratų varymo praradimą. Lygiagrečios pavarų dėžės pavaros perjungimo trukmė vidutiniškai siekia tik 0,45 sek.

Lygiagreti mechaninė pavarų dėžė suskirstyta į dvi lygiagrečias pavaras, du sankabos velenus ir du pagrindinius velenus. Viena dalis skirta lyginėms ir atbulinei pavarai, o kita – nelyginėms pavaroms. Kiekviena dalinė pavara yra priskirta atitinkamai sankabai. Pavarų dėžės ir sankabos darbą valdantis kompiuteris yra prijungtas prie hidraulinės sistemos ir sudaro mechatronikos mechanizmą. Be kompiuterio mechatronikos mechanizmą sudaro alyvos siurblys, pavarų dėžės darbą valdantys elektriniai vožtuvai, sankabos ir hidrauliniai cilindrai, perjungiantys pavaras ir įjungiantys arba išjungiantys sankabą. Svarbus vaidmuo valdant sankabą ir pavarų dėžę tenka šilumos, sankabos ir pagrindinių velenų greičio, pavarų perjungimo, sankabos padėties, alyvos slėgio ir temperatūros jutikliams. Jeigu viena iš dviejų sankabų yra įjungta ir sukelia vienos iš pavarų sukimo momento perdavimą, antroji pavara yra parenkama pavarų dėžę valdančio kompiuterio. Perjungiant pavaras viena sankaba išsijungia, o antroji tuo pačiu metu įsijungia. Momentas yra perduodamas ankstesne pasirinkta pavara. Tai suteikia galimybę sklandžiai perjungti pavaras be jokių trūkčiojimų. Abi sankabos dirba vienu metu, praslysdamos maždaug 0,04 sek., todėl variklio sukimo momentas yra nuolat perduodamas iš vienos dalinės pavaros kitai dalinei pavarai. Pavaros perjungimas ir pasirinkimas vyksta automatiškai ir vairuotojui yra beveik nepastebimas.

DVIGUBOS SAUSOS SANKABOS ŠIUOLAIKIŠKUMAS IR NAUDOJIMO PRIVALUMAI

Be abejo, dviguba sankaba – tai viena svarbiausių naujovių pavarų perdavimo srityje. Skirtingai nuo įprastinių dvigubos sankabos sprendimų, „LuK“ konstrukcija yra sausa sankaba. Dviguba sausa sankaba 7 pavarų dėžėje yra sumontuota pavarų dėžės korpuse. Ji dirba ne alyvoje, todėl nėra jokių su tuo susijusių nuostolių, pagerėja naudingumo koeficientas ir, palyginti su šlapio tipo konstrukcijomis, sumažėja degalų sąnaudos, be to, paprasčiau atlikti remontą. Įmonės „Luk“ inžinieriams pavyko gerokai sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 išmetimą – pasiektas toks lygis, kad kai kurie automobilių modeliai su dviguba sankaba sunaudoja mažiau degalų nei modeliai su mechanine pavarų dėže. Sankabos ir pavarų valdymas yra automatinis, todėl nereikia naudoti sankabos pedalo, o tradicinė pavarų perjungimo svirtis buvo pakeista svirtimi su „Tiptronic“ funkcija, kuri suteikia vairuotojui galimybę keisti pavaras rankiniu būdu. Masinė 7 pavarų dėžės su dviguba sausa sankaba gamyba buvo pradėta 2007 metais.