Paskelbimo data: 2017-06-13

Oro kondicionierių kompresorių apžvalga

Oro kondicionieriaus kompresoriui, kuris yra tarsi oro kondicionavimo sistemos širdis, reikia ypatingos priežiūros.

Atrodytų, kad oro kondicionierių naudojame tik karštomis dienomis. Tai klaidinga nuomonė, kadangi automatinės oro kondicionavimo sistemos yra naudojamos ištisus metus, be kitų funkcijų ir tinkamo drėgmės lygio palaikymui automobilio salone. Įjungus priekinio stiklo atitirpinimo arba rasos pašalinimo režimą, taip pat įsijungia oro kondicionierius. Todėl šiuolaikinės automatinės oro kondicionavimo sistemos yra ištisus metus dirbantys įrenginiai.
Toliau pateikiame trumpą aprašymą,
kaip greitai ir paprastai reikėtų patikrinti kompresorių.

Naudojant serviso šviestuvą, reikia patikrinti kompresoriaus būklę, ar nėra mechaninių pažeidimų, kompresoriaus jungčių elastingomis žarnelėmis būklę ir kaip atrodo kompresoriaus etiketės. Jeigu jos yra su „burbuliukais“, o spalva pakitusi į tamsiai rudą, vadinasi, kompresorius tikriausiai buvo perkaitęs.

Taip pat reikia patikrinti kompresoriaus tvirtinimo prie variklio būklę (ar montavimo įvorės nesusidėvėjusios, ar tvirtinimas patikimas) ir ar kompresorius yra sandarus. Jeigu pastebime alyvuotas blizgias ir pajuodusias užterštas vietas, jose tikriausiai prateka oro kondicionieriaus alyva. Kompresorių sandarumas dažniausiai pažeidžiamas ant veleno, žarnelių jungtyse ir kompresoriaus korpuso jungčių vietose.

Verta patikrinti apsauginį kompresoriaus vožtuvą, kuris apsaugo oro kondicionavimo sistemą nuo pažeidimo smarkiai padidėjus slėgiui. Kai kurių kompresorių apsauginiai vožtuvai yra su aliuminio folija, kuri suplėšoma vožtuvui suveikus. Jeigu vožtuvas yra be aliuminio folijos, ar jis suveikė galima nustatyti pagal juodos spalvos alyvuotus nešvarumus (ištekėjo freonas su kompresoriaus alyva).

Jeigu kompresorius jau naudojamas keletą metų, verta patikrinti jo elektromagnetinę sankabą. Visų pirma, reikia patikrinti ritės apvijų varžą ir palyginti ją su kompresoriaus gamintojo duomenimis. Patikrinti elektromagnetinės ritės sujungimo su elektros sistema būklę: ar kontaktų blokas yra sandarus, o elektros gnybtai neužteršti. Jeigu masės laidas pritvirtintas prie kompresoriaus, reikia patikrinti, ar tvirtinimo varžtas nesurūdijęs ir neatsilaisvinęs, ar nepažeista elektros laidų izoliacija.

Verta patikrinti oro tarpą, kadangi jis vykdo labai svarbią funkciją. Tinkamas jo nustatymas užtikrina efektyvų kompresoriaus darbą. Jeigu tarpas per didelis, kompresoriui įsijungus sankabos mova pradeda slysti skriemuliu ir sukelia aukštą temperatūrą, kuri sugadina sankabos ritę ir (arba) išlydo kompresoriaus veleno sandariklį, todėl įvyksta rimtas visos oro kondicionavimo sistemos gedimas. Jeigu tarpas yra per mažas, kompresoriui neveikiant sankabos mova ir skriemulys gali trintis vienas į kitą.

Dažniausios oro kondicionierių kompresorių gedimų priežastys:

  • Netinkamai atliktas remontas:
    • sistema prastai arba visiškai neišskalauta,
    • per daug alyvos arba netinkama alyva,
    • naudojami netinkami oro kondicionavimo sistemos priedai,
    • išplovus sistemos komponentai nebuvo gerai išdžiovinti.
  • Netinkamas naujo kompresoriaus sumontavimas.
  • Per daug UV dažiklio arba jis neatitinka SAE.
  • Nepakankamas freono kiekis (freonas perneša alyvą, o per mažas jo kiekis reiškia per mažą perduodamos alyvos kiekį).

Gamintojo NRF informacija