Paskelbimo data: 2017-09-13

BOSCH didelio našumo uždegimo žvakės nustatė naujus standartus

„Bosch“ uždegimo žvakių tobulinimo inžinieriai Ronaldas Ritteris ir Berndas Mulleris papasakojo apie automobilių sporte naudojamas „Bosch“ uždegimo žvakes – tai daugiau nei 100 metų sėkmingų pasiekimų istorija, kurios naudą gauna ir „paprasti“ automobilių vairuotojai. Dažnai automobilių sportui sukurtos uždegimo žvakės (bent jau modifikuotos jų versijos) anksčiau ar vėliau atsiduria serijinės gamybos automobiliuose.

„Bosch“ uždegimo žvakės naudojamos kelių kategorijų lenktynėse, pvz., DTM ir Formulė 1. Kokią reikšmę automobilių sportas turi uždegimo žvakių tobulinimui?
Ritteris:Platus ir itin sėkmingas „Bosch“ uždegimo žvakių naudojimas tarptautiniame automobilių sporte ne tik patvirtina didelį šių uždegimo žvakių našumą ir patikimumą, bet ir yra tarsi „pagreitinto veikimo mobilioji bandymų laboratorija“. Automobilių sporte įgytą patirtį taikome kurdami „Bosch“ serijinės gamybos uždegimo žvakes.

Iš platinos lydinio pagaminti uždegimo žvakių elektrodai yra puikus to pavyzdys. Ši technologija pirmą kartą panaudota 1970 m. automobilyje „Porsche 917“, kuris dalyvavo Le Mano lenktynėse ir jas laimėjo. Nuo 1983 m. šios medžiagos taip pat naudojamos „Bosch“ serijinės gamybos uždegimo žvakėse. Šiuo metu tai yra moderniausios uždegimo žvakės. Kaip matote, mes lenktynių technologijas perkeliame į įprastas transporto priemones.“


Lenktynių trasos yra uždegimo žvakių tobulinimo laboratorijos (f.l.t.r.) Ronaldas Ritteris ir Berndas Mulleris – du patyrę „Bosch“ uždegimo žvakių tobulinimo inžinieriai ir automobilių sportui skirtų gaminių specialistai – paaiškino, kaip iš pradžių lenktynėms sukurta „Bosch“ uždegimo žvakių technologija įsitvirtino serijinėje gamyboje ir atsarginių dalių rinkoje.

Kurios iš automobilių sporte pasiteisinusių ypatybių įdiegtos dabartinėse „Bosch“ didelio našumo uždegimo žvakėse?

B. Mulleris:Pavyzdžiui, M10 sriegis taip pat sukurtas automobilių sporte naudojamoms uždegimo žvakėms, o vėliau pritaikytas „Bosch“ didelio našumo uždegimo žvakėse, kurios skirtos serijinės gamybos automobiliams. Cilindriniai gnybtai yra dar vienas automobilių sportui sukurtos naujovės pavyzdys. Iš pradžių jie sukurti siekiant pagerinti kontaktus „Formulės 1“ varikliuose.“

Cilindriniai gnybtai, naudojami dabartinėse „Bosch“ didelio našumo uždegimo žvakėse, yra išvestinė technologija, pritaikyta serijinės gamybos uždegimo žvakėms.
Sulygiuotas ir privirintas įžeminimo elektrodas yra technologija, kuri iš pradžių sukurta automobilių sportui – būtent Le Mano lenktynėms, o vėliau atkeliavo į serijinę gamybą.

Kokios yra dabartinės automobilių sportui pritaikytų uždegimo žvakių tendencijos? Kaip atrodys ateities uždegimo žvakės?
Mulleris:
„Šiais laikais serijinės gamybos uždegimo žvakės turi korpusą su M12 sriegiu, o M10 sriegis tapo automobilių sportui pritaikytų uždegimo žvakių standartu. Tam tikros „Bosch“ uždegimo žvakės jau turi M8 sriegį. Pastebime nuolatinio sportinių variklių mažinimo tendenciją. Apskritai, montavimo erdvė mažinama, todėl uždegimo žvakėms lieka mažiau vietos. Tuo pat metu būtina užtikrinti didelį dielektrinį atsparumą. Tačiau tai nėra vien tik geometrinio dydžio pokyčiai. Ši tendencija taip pat lemia didelio našumo medžiagų, patobulintų funkcijų ir konstrukcijų naudojimą.“


Didelio našumo žvakės tiek originalioje įrangoje, tiek atsarginių dalių rinkoje. „Bosch“ didelio našumo uždegimo žvakes taip pat siūlo dar tik dirbtuvėse surenkamiems moderniems varikliams su kompresoriumi ir tiesioginiu benzino įpurškimu. Todėl aukštos „Bosch“ originalios įrangos kokybės ir didelės praktinės patirties privalumai galimi ir atsarginių dalių rinkoje.

Ką tai reiškia autoservisams ir automobilių savininkams?
Mulleris:
„Bosch“ uždegimo žvakės išbandytos ekstremaliomis sąlygomis. Automobilių vairuotojai gali būti visiškai tikri dėl didžiausio šių uždegimo žvakių našumo įprastame važiavime. Savaime suprantama, kad tai taikytina ne tik serijinės gamybos „Bosch“ uždegimo žvakėms, bet ir toms žvakėms, kurias „Bosch“ siūlo atsarginių dalių rinkoje. Šiuo metu serijiniu būdu gaminama 1 200 skirtingų tipų uždegimo žvakių. Todėl „Bosch“ autoservisams gali pasiūlyti platų asortimentą, kurio gaminius galima pritaikyti praktiškai bet kuriam varikliui.
Tiek automobilių sportui, tiek ir serijinės gamybos automobiliams skirtos žvakės taip pat specialiai projektuojamos atitinkamiems varikliams.
Klientams naudinga tiek didelė „Bosch“ gamybos patirtis, tiek novatoriškos technologijos ir itin aukštos kokybės gaminiai.“

R. Ritteris: „Klystumėte manydami, kad per pastaruosius 100 metų uždegimo žvakės labai nepasikeitė. Naudojamos visiškai kitokios medžiagos, įdiegtos ir toliau tobulinamos naujos technologijos.
Gali būti, kad daguma automobilių vairuotojų nė nenutuokia, kiek „Bosch“ technologijų yra jų automobiliuose. Manoma, kad pasaulyje yra labai mažai automobilių, kuriuose nėra nei vieno „Bosch“ komponento.“


Didelio našumo uždegimo žvakė:

  1. Sulygiuotas ir privirintas įžeminimo elektrodas užtikrina optimalų uždegimą.
  2. Itin smulkus brangiųjų metalų centrinis elektrodas privirintas taikant suvirinimo nuolatinės veikos lazeriu procesą.
  3. Naujai sukurtos konstrukcijos izoliatoriaus galiukas.
  4. Speciali keraminė medžiaga, pasižyminti dideliu dielektriniu atsparumu.
  5. Optimizuota izoliatoriaus konstrukcija.