Paskelbimo data: 2017-02-15

CASTROL - tai ne tik alyva, tai skysčių inžinerija

Šiuolaikiniai vidaus degimo varikliai pasiekia didžiausią, siekiantį apie 90 %, mechaninį  efektyvumą naudodami beveik visą išgaunamą variklio galią. Tačiau slankiųjų paviršių trinties nuostoliai ir alyvos praradimas atima iš variklio didelę mechaninio darbo, išgaunamo iš degimo kameros, dalį. Variklio alyvos funkcija yra spręsti šią problemą sutepant ir apsaugant slankiuosius paviršius ir, savo ruožtu, sumažinti variklio trintį bei kiek įmanoma pailginti jo tarnavimo laiką. Varikliai naudoja vieną specialią variklio alyvą visam varikliui sutepti, taigi, atsižvelgdami į skirtingus tepimo režimus, veikimo sąlygas, funkcinius reikalavimus ir juos suprasdami įgyjame raktą sėkmingai alyvos formulei kurti.


Pripažindamas, kad variklio alyva įvairiose jo dalyse tarnauja skirtingiems tikslams, alyvos gamintojas gali suformuluoti specialią variklio alyvą, skirtą naudoti išskirtinai visose konkretaus variklio posistemėse, tokiose kaip vožtuvų sistema, karterio sistema, stūmoklinė linijinė sistema, alyvos siurbimo ir kintamoji vožtuvų intervalų sistema, turbokompresoriaus sistema ir vis svarbesne tampančioje automobilio išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemoje. Nors daugelis detalių yra nuolat aprūpinamos variklio alyva, vietiniai sudedamųjų dalių temperatūros, slėgio bei santykinio paviršiaus greičio skirtumai lemia dominuojančius sutepimo režimus. Kai kuriuos paviršius visiškai atskiria skysta variklio alyvos plėvelė, bet kiti metaliniai paviršiai vis dar gali kontaktuoti taip, kad metalas liestųsi su metalu. Labai svarbu yra suprasti mechanizmus, darančius įtaką slankiųjų ir besisukančių paviršių trinčiai bei nusidėvėjimui ir bandyti sukurti alyvą, mažinančią trinties koeficientą bei susidėvėjimą esant skirtingoms variklio veikimo sąlygoms. 



Pagrindinėje tribosistemoje mažinti trintį ir susidėvėjimą nėra tiesiog alyvos funkcija, ji taip pat atsižvelgiama į priešpriešinių dalių ir jų medžiagos bei paviršiaus savybes, paviršiaus topografiją, leistinus nuokrypius, apkrovas ir santykinius judesius, o taip pat ir į aplinką, kurioje tokia sistema veikia. Suvienyti tikslo išlikti pirmosiose pramonės standartų gretose „Castrol“ dirbantys inžinieriai kuria variklių ir transmisijos alyvų / skysčių formules kartu su originaliosios įrangos gamintojais OEM (angl. Original Equipment Manufacturers) – tai pagerina eksploatacines savybes ir padidina malonumą vairuoti.

Palyginti su konkuruojančiais prekių ženklais, vienas iš pagrindinių „Castrol“ privalumų yra tai, kad mūsų variklių alyvą rekomenduoja pirmaujantys pasaulio automobilių gamintojai: „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“, „Seat“, „Ford“, „Volvo“, „Jaguar“, „Land-Rover“, „Honda“, „Koenigsegg“, „Lamborghini“, „Bugatti“, „Aston Martin“ rekomenduoja „Castrol“ variklių alyvą. Tai reiškia, kad OEM savo varikliams pasirinko geriausią variklio alyvą. Be to, 12 automobilių gamintojų (įskaitant „Rolls-Royce“) naudoja „Castrol“ variklio alyvą pirmą kartą užpildyti savo naujas, iš gamyklos išvežamas transporto priemones – tai yra neatskiriama aukštos kokybės ir patikimumo patvirtinimo dalis. Taip pat „Castrol“ jau daugiau nei 20 metų tiekia perdavimo sistemų alyvas ir skysčius didžiausioms OEM. Mes turime daugiau nei 40 pirmojo užpildymo pozicijų, įskaitant „Getrag“, „ZF“, „Allison“, „Dana“, „GKN“, – tai rodo, kad „Castrol“ yra didelių transporto priemonių gamybos grupių pasirinktas prekės ženklas ir suteikia pasitikėjimo mūsų klientams taip pat rinktis „Castrol“ transmisijos produktus!

Per daugiau nei 115 metų novatoriškų tepimo technologijų srityje „Castrol“ visada glaudžiai bendradarbiavo su pirmaujančiais automobilių gamintojais ir kartu plėtojo aukštos kokybės variklių alyvas ir transmisijos alyvas bei skysčius. Pirmaujantys automobilių gamintojai jau keletą dešimtmečių renkasi „Castrol“ savo pageidaujamu strateginiu tepalų tiekimo partneriu, o kai kuriais atvejais bendradarbiavimo istorija siekia net 1899 metus.

Nuolatinės pažangios ir unikalios bandymų galimybės „Castrol“ technologijų centre yra viena iš priežasčių OEM rinktis „Castrol“ savo tepalų technologijų partneriu. Mūsų bendradarbiavimas su OEM, ieškant novatoriškų variklių technologinių sprendimų bei tepalų, užtikrina tai, kad ilgalaikė partnerystė visada pasieks naujų laimėjimų ir nustatys tokius pramonės standartus, kurie galės būti pavyzdžiu visiems kitiems. Įžvalgos ir naujovės, kurias mes plėtojame, pastumia efektyvumo ribas toli už įsivaizduojamųjų ir suartina žmogų su technika beveik iki visiško sinchroniškumo. Patentuotos formulės ir kartu sukurtos specifikacijos yra skirtos naujausiems varikliams ir perdavimo sistemoms, jos yra kuriamos siekiant patenkinti unikalius OEM keliamus technologinius reikalavimus, taip pat atsižvelgiant į aplinkosaugos teisės aktų tendencijas ir ateities technologijas. Bendradarbiavimas su OEM mokslinių tyrimų ir plėtros departamentais yra būtent tai, kas padeda kurti tepalus ateities kartoms. Tepalai yra gaminami pagal užsakymą, tad atitinka tikslius OEM reikalavimus ir atveria galimybes tausoti degalus, o taip pat ir sumažinti degalų, alyvos ir transmisijos alyvos / skysčių išmetamų CO2 dujų kiekį. Šiuo metu detalių sutepimas yra pagrindine metodika, sumažinančia energijos suvartojimą ir išmetamų teršalų kiekį, o tai yra labai svarbu kuriant tvarią visuomenę. Visi OEM centrai, siekdami sumažinti išmetamųjų CO2 kiekį, plėtoja naujas transporto priemonių infrastruktūras. Būdama pirmąja pasaulyje įmone, tiekiančia sertifikuotą, CO2 neutralią variklių alyvą savo partneriams ir vartotojams visame pasaulyje, susilaukėme didelio tarptautinio pripažinimo, nes kiekvienas litras yra sertifikuotas pagal pasauliniu mastu pripažintą aukščiausią CO2 kiekio matavimo ir valdymo standartą. 

„Castrol“ visada pastumia fizinių, cheminių ir taikomųjų mokslų bei technologijų ribas taip, kad jos pralenkia laiką. Įmonė dirba su garsiausių pasaulyje akademinių institucijų mokslininkais, kurie molekuliniame lygmenyje tiria medžiagų savybes ekstremalioje aplinkoje. Glaudžiai bendradarbiaudama su kitomis įmonėmis „Castrol“ tapo pirmuoju pasirinkimu ne tik automobilių rinkoje, bet ir viena iš pirmaujančių tiekėjų pramonės ir jūrų sektoriuje, siūlančia platų individualiems vartotojams pritaikytų tepalų asortimentą, parengtą pasitelkus gilias žinias ir ilgametę patirtį. Mūsų tepalus daugeliui savo projektų ir išorinės erdvės taikomosioms programoms, įskaitant Tarptautinę kosminę stotį, „Mars Curiosity“, kosminius kostiumus ir kosminį teleskopą „Hubble Space Telescope“, renkasi NASA ir Europos kosmoso agentūra – tai tik keletas mūsų pasaulio kraštą siekiančios tepalų technologijos pavyzdžių.

Jokio kito prekės ženklo tepalo OEM nerekomenduoja taip, kaip „Castrol“. OEM kvalifikacinės žymos yra moksliniais tyrimais įrodytos kaip labai svarbios: jos reiškia, kad tepalai buvo išbandyti visais įmanomais būdais ir OEM nusprendė, jog jie yra geriausi (šių tepalų efektyvumas gerokai didesnis, nei reikalauja standartiniai patvirtinimai ir specifikacijos). Tai daug daugiau pasako apie tepalo kokybę, palyginti su ta, kuri yra „tik‟ patvirtinta. Stengdamiesi sukurti pažangiausius produktus mes tapome OEM rekomenduojamu tepalo tiekimo partneriu tiek jų gamyklų pirmajam automobilių užpildymui, tiek išimtinę teisę turinčiu tiekėju antrinėje rinkoje. Tai grindžiama pasitikėjimu ir yra svarbi gairė vartotojams, norintiems apsispręsti, kokį prekės ženklą pasirinkti. Todėl, kai žmonės klausia, kuri variklio alyva arba pavarų dėžės skystis ar alyva yra rekomenduojama jų transporto priemonei, atsakymas yra „Castrol“.

Alyva yra svarbus įrenginių statybos elementas, ji yra variklio ir transmisijos gyvybės šaltinis. Taigi, kai kalbame apie našumą ir patikimumą visose situacijose, tinkamo tepalo pasirinkimas pagal gamintojo rekomendaciją gali turėti didelį skirtumą.

Tai, ką laikome neįmanomu, mes padarome įmanomu. Tai ne tik alyva – tai skysčių inžinerija.